Pratite nas

Ostalo

Provjeri imaš li ravna stopala i 6 vježbi za smanjenje bolova u nogama

Otprilike 20 do 30 posto svjetske populacije pati od deformacije stopala. Osobe s bilo kakvom deformacijom stopala izložene su većem riziku od bolova u koljenima, kukovima i leđima. Ako imaš ravna stopala ili neki drugi oblik deformacije, neke jednostavne vježbe mogu ti pomoći da to popraviš i izbjegneš eventualno buduće oštećenje.

Kako piše Bright Side ovih sedam vježbi najbolje je raditi tri puta dnevno.

Vježba s ručnikom

  • Sjedni u stolac i stavi ručnik pod nogu.
  • Počni hvatati ručnik nožnim prstima. Pete bi trebale biti pritisnute na pod.
  • Sa savijenim nožnim prstima polako povlači ručnik prema sebi.
  • Osvještavaj pri tom kako ti luk stopala jača.
  • Ponovi vježbu s drugim stopalom.
  • Napravi dva do tri seta od 10–15 ponavljanja.

Dizanje i spuštanje

  • Za ovu vježbu potreban ti je niski stolac koji će ti služiti kao steper i još jedan standardni za koji ćeš se pridržavati.
  • Postavi svoj ručnik na niski stolac i popni se jednim stopalom na njega oslanjajući se na prste, a zatim spusti petu. Neka ti rub stolca “presijeca” stopalo na pola (neka ti peta visi u zraku). Drugu nogu drži pored malog stolca i oslanjaj se rukama o naslon stolca.
  • Napravi dva seta od deset ponavljanja za svako stopalo. 

Valjaj tenisku lopticu

  • Sjedni na stolac s ravnom kralježnicom i stavi tenisku lopticu ispod stopala.
  • Valjaj lopticu od prstiju do pete, pri tom drži leđa uspravno.
  • Radi ovu vježbu dvije do tri minute sa svakim stopalom.

Diži nožne prste tokom dana

  • Ovu vježbu možeš raditi i u uredu dok sjediš za računalom.
  • Sjedni. Stavi noge na pod.
  • Podigni nožne prste, ali samo njih ne i ostatak stopala.
  • Polako spusti nožne prste.
  • Zadrži ovaj položaj pet sekundi, a zatim opusti stopala.
  • Napravi pet ponavljanja sa svakim stopalom.

Istegni listove

  • Stani ispred zida i obje ruke postavite na zid.
  • Ispruži nogu iza sebe s koljenom ravno i nožnim prstima prema naprijed.
  • S petom na zemlji, počni se naginjati naprijed sve dok ne osjetiš istezanje u zadnjem dijelu lista.
  • Zadrži ovaj položaj 30 do 60 sekundi.
  • Ponovi vježbu četiri puta sa svakom nogom.

Radi jogu s prstima

  • Sjedni. Koncentrirajte se na nožne prste.
  • Podigni palac prema gore, istodobno pritisni ostala četiri nožna prste prema dolje. Zadrži ovaj položaj pet sekundi.
  • Sada pritisni veliki nožni prst prema dolje i podignite ostala četiri nožna prsta prema gore. Drži pet sekundi.
  • Ponovi 10 puta na svakoj nozi.

Provjeri imaš li ravna stopla

  • Smoči stopala.
  • Stani na ravnu površinu na kojoj možeš vidjeti otisak svojih stopala.
  • Odmakni se i provjeri otisak.
  • Ako na otisku uopće nama suhih mjesta, imaš ravna stopala.
Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ostalo

Izaberite dobre bakterije i tijelo će vam biti zahvalno!

Svaka osoba ima mnoštvo bakterija u svom organizmu. Bilijuni bakterija žive u vašim crijevima, a većina njih je korisna. Za zdravlje probavnog sustava i jačanje imunološkog sustava važno je održavanje ravnoteže dobrih bakterija.

Probiotici su korisni i ponekad se nazivaju dobrim bakterijama. Smatra se kako suzbijanju rast potencijalno štetnih bakterija, poboljšavaju imunološki sustav i pomažu u proizvodnji vitamina K.

Odličan su dodatak prehrani, potiču rad probavnog sustava i održavaju ravnotežu crijevne flore u probavnom traktu. Unos probiotika treba postati svakodnevna navika. Kada se unesu, probiotici se koloniziraju u crijevima i drugim dijelovima tijela, a mogu se održati ako nisu uništeni antibioticima ili nekim drugim faktorima.

Većina probiotika su bakterije slične onima koje se prirodno nalaze u crijevima. Najčešće bakterije dolaze iz dvije grupe, Lactobacillus ili Bifidobacterium. Unutar svake grupe postoje različite vrste (na primjer, Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium bifidus), a unutar svake vrste, različiti sojevi (ili sorte).

Crijevna flora je jako osjetljiva na vanjske podražaje i istraživanja su pokazala da neuravnotežena crijevna flora može povećati rizik od nastanka niza bolesti, uključujući pretilost, dijabetes tipa 2, metabolički sindrom, bolesti srca, rak debelog crijeva, Alzheimerovu bolesti, depresiju i još niz drugih bolesti i stanja. Probiotici i prebiotska vlakna mogu pomoći u uspostavljanju ravnoteže mikroorganizama u crijevnoj flori i na taj način omogućavaju da taj zaboravljeni organ radi normalno.

Bakterije u tijelu su pod velikim utjecajem naših svakodnevnih izbora. GMO hrana, klorirana voda, kemikalije, antibiotici i prerađena hrana imaju negativan utjecaj na naše crijevne bakterije. Budući da gotovo 80% imunološkog sustava proizlazi iz crijeva, bitno je očuvati njihovo zdravlje.

Probavni sustav se često naziva drugi mozak zbog velikog broja neurotransmitera. Serotonin se u velikoj koncentraciji nalazi u utrobi i odgovoran je za komunikaciju živaca, kontrolu mišića, raspoloženje i apetit.

Neke bakterije pomažu tijelu odrediti jesu li određene namirnice dobre ili loše za naše zdravlje i smanjuju vjerojatnost za pojavu alergija. Prednosti probiotika su ogromne. Probiotici jačaju imunološki sustav, podižu raspoloženje i smanjuju upale.

Ravnoteža dobrih bakterija u probavnom sustavu je potrebna za dobro zdravlje cjelokupnog organizma. Posljednja istraživanja pokazuju da probiotici mogu pomoći u smanjenju rizika od nastanka demencije i gubitka pamćenja. Dobre bakterije, poznate kao i probiotici, trebate unositi svakodnevno putem uravnotežene i raznolike prehrane.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno