Pratite nas

Zanimljivosti

Znanstvenici savjetuju: Budite se uz muziku, a ne uz alarm i osjećat ćete se bolje

Jeste li i vi jedna od onih osoba kojoj se teško ustati ujutro pa odgađa buđenje i po nekoliko puta? Prema studiji koju su proveli australski znanstvenici, jutarnji umor može biti povezan sa zvukom alarme. Štoviše, znanstvenici tvrde da, iako se čini kao učinkovit način razbuđivanja, grub i glasan alarm nije dobar. Štoviše, baš on radi protiv vas i ne da vam da se razbudite. Što je alarm melodičniji to ćemo prije doći na “radnu atmosferu”.

U istraživanju koje je objavljeno u časopisu PLoS One sudjelovalo je 50 osoba. Svaka od njih dobila je upitnik koje je trebala ispuniti, a pitanja su se odnosila na kvalitetu spavanja i jutarnju rutinu.

Voditelj studije Stuart McFarlane sa Sveučilišta RMIT kaže kako je njegov tim otkrio da se ljudi lakše bude uz glazbu, nego uz alarm, a vjeruje da je to zbog toga što glazba zaokuplja naš mozak, odnosno pomaže mu da se fokusira, pri čemu se razbuđuje, dok uzastopno ponavljanje alarma poput “bip-bip-bip” ima sasvim suprotan učinak. Čini nas nervoznima, anksioznima i umornima.

I dok kod većine ljudi inercija sna (vrijeme koje nam je potrebno da dođemo k sebi, počnemo razmišljati i djelovati, iznosi 30 minuta, kod nekih osoba taj period može trajati od dva pa čak do četiri sata te narušava kvalitetu života.

Osim promjene zvuka na budilici, ono što možete učiniti kako biste vrijeme inercije sna skratili je prije svega, naspavati se, ustajati uvijek u isto vrijeme, izbjegavati alkohol prije počinka i biti aktivniji tijekom dana.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno