Pratite nas

Hrana i zdravlje

Kako ojačati imunitet – devet namirnica koje bismo trebali redovito jesti

Teško je pobrojiti sve namirnice koje mogu biti korisne za ukupno zdravlje, tako i za bolje funkcioniranje imunosnog sustava. Izdvojili smo devet takvih namirnica, uobičajenih u našim krajevima, koje bi trebale redovito biti na našem jelovniku.

1. JOGURT
Jogurt sadrži mnoštvo probiotičkih bakterija, čuvara dobrog zdravlja. Možda i najbolji među mliječnim napicima je kefir.

2. BROKULA
Brokula je najkorisnija za organizam ako se jede svježa ili kratko kuhana. Bogata je vitaminima C, A i E te drugim antioksidansima.

3. SUNCOKRETOVE SJEMENKE
Sjemenke suncokreta pune su magnezija, fosfora, vitamina B6 i E. Svi su oni nužni za normalno funkcioniranje imunosnog sistema.

4. ČEŠNJAK
Često se savjetuje za sprečavanje i liječenje prehlada jesti češnjak – zbog njegova karakterističnog spoja alicina, ali i zbog sumpora, minerala koji je po zastupljenosti treći u našem organizmu. Jasno je onda zašto ga je nužno imati u dovoljnim količinama.

5. MED
Moćna namirnica bogata antioksidansima djeluje protiv širokog spektra bakterija, virusa, gljivica. Odličan je za jelo, ali i za vanjsku upotrebu. Ako možete nabaviti pravi med, svako jutro dobro je pojesti žličicu, za energetsko punjenje na početku dana.

6. CRVENA PAPRIKA
Kad se prehladimo, savjetuju nam da unosimo što više vitamina C. Ali, ne treba čekati bolest; smatra se da će obrambeni mehanizam tijela bolje raditi ako redovno unosimo dovoljne količine ovog vitamina. Crvena paprika jedna je od namirnica najbogatijih ovim vitaminom, ima ga više nego citrusno voće.

7. ŠPINAT
Špinat, ali i sve zeleno lisnato povrće, obiluje antioksidansima pa se smatra poželjnim za dobar imunitet. Špinat možete jesti i svjež na salatu, ali nutricionisti ipak preporučuju da ga malo prokuhate. Tada ispušta adekvatnu količinu vitamina A, koji je snažan antioksidans, ali i druge vitamine i minerale.

8. CIKLA
Za zdravstvene svrhe posebno je popularan sok od cikle, ukusan je i iz njega se lako apsorbira sve vrijedno što cikla sadrži. Obiluje vitaminima, među kojima su najzastupljeniji vitamini C, B1, B2 i B12. Cikla sadrži i gotovo sve potrebne nam minerale, od kalija, kalcija, magnezija i željeza do broma, mangana ili joda. Njena snažna crvena boja potječe od antocijana, biljnog pigmenta kojeg ima i u borovnicama i crnom grožđu, a odlično djeluje na rad srca i krvnih žila, sprečava anemiju, djeluje antikancerogeno.

9. DREN
Ne tako popularan, ali svakako izuzetno koristan za zdravlje je dren ili drijen, čiji se plod drenjina može nazvati supernamirnicom. Obiluje taninima, pektinom, vitaminima i mineralima: plodovi su puni vitamina C, beta-karotena, željeza, magnezija, bakra. Ovo stablo može doživjeti i do 200 godina. Ne kaže se slučajno “zdrav kao dren”.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno