Pratite nas

Zanimljivosti

VIDEO: Olakšanje kod bolova u vratu donosi – teniska loptica

Pogrbljena leđa i glava pognuta prema dolje standardna su ‘poza’ ako ste redovito vezani uz laptop ili mobitel. No, ništa od toga nije bezazleno. Kroz dulji vremenski period, ovaj položaj stvara konstantan pritisak na vratnu kralježnicu te može dovesti do naprezanja mišića i uklještenja živaca, a glavobolje i bol u vratu postanu česti suputnici na kraju dana.

Iako se riješiti bolova i napetosti u vratu nije baš lako – ili jeftino (jer imati sastanak kod masera na dnevnoj bazi nije baš realistično) – postoji jedna super pristupačna opcija koja pomaže gotovo odmah: teniska loptica. Tako se masaža vrata u kućnoj low-budget radinosti čini kao poprilično jednostavno rješenje. Iako ne može ispraviti loše držanje, definitivno može pružiti olakšanje sve dok konačno ne odlučimo sjediti ravno i uspravno. Ipak, imajte na umu kako to nije zamjena za posjet liječniku ili maseru u slučaju ozbiljnih problema.

Kako si priuštiti epsku masažu vrata kod kuće? Za početak, pronađite ugodno mjesto na podu za ležanje, a zatim slijedite jednostavne upute.

U stranu:

Savijte koljena i olakšajte pritisak na donjem dijelu leđa. Stavite tenisku lopticu u utor na stražnjem dijelu vrata. Nekoliko sekundi duboko dišite, opustite se.

Polako okrećite glavu udesno, duboko udahnite kada dodirnete područje koje je bolno ili napeto. Zadržite nekoliko sekundi. Nastavite okretati glavu dok uho nije okrenuto prema podu.

Polako se vratite u sredinu i ponovite na lijevoj strani.

Gore-dolje:

Legnite u isti položaj kao i kod prethodne masaže, sa savijenim koljenima i lopticom u utoru na stražnjem dijelu vrata.

Umjesto da okrenete glavu bočno, povucite bradu polako prema prsima, a zatim se vratite u početni položaj. Nastavite pomicati glavu i disati kako biste izmasirali mišiće vrata.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno