Pratite nas

Zanimljivosti

Mučkanjem ulja u ustima izliječite mnoge bolesti

Grgljanje ulja tradicionalna je ajurvedska metoda liječenja 30-ak simptomatskih bolesti široke lepeze i pokazala se izrazito učinkovitom. Koristi se kod glavobolja, migrena, dijabetesa, astme, problema s kožom, alergija, oralnih upala bakterijama, tegobama s desnima i sl.

Zapise o ovoj tehnici liječenja nalazimo u tekstu Charaka Samhita, a sam se postupak zove Kavala Graha.

Bolesnik natašte uzme jednu jušnu žlicu ulja (najčešće se koristi organsko sezamovo ili suncokretovo), grglja ga u ustima 15-20 minuta, te ispljune.

Budite pažljivi i nemojte progutati ulje. Mućkajte ga u ustima, neka se prelijeva po jeziku, desnima i štrcajte ga kroz zube. Ispljunite nakon 15 do 12 minuta i temeljito isperite usta običnom vodom. Zatim popijte dvije ili tri čaše vode.

Dovoljno ste usta ispirali ako je ulje rijetko i ima bjelkastu pjenu. Ako je još uvijek žute boje, onda je postupak trajao prekratko.

Ukoliko želite brže vidjeti rezultate, možete dva puta dnevno koristiti ovu metodu, no svakako postupak morate provesti na prazan želudac.

Na šta morate paziti:

  • Ne smijete progutati ulje jer ono sadrži bakterije iz ustiju.
  • Ne koristite ulje tostiranog sezamovog ulja.
  • Nemojte grgljati u grlu, već samo u ustima.
  • Postupak provodite polako, nemojte žuriti.
  • Nagnite bradu prema gore kako bi ulje moglo dospjeti do stražnjih zubi.
  • Pričekajte barem četiri sata nakon obroka kako biste započeli novi tretman.
Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno