Pratite nas

Zanimljivosti

Ne skidajte kožicu s piletine, korisna je za srce i ne deblja

Vjerojatno ste više puta čuli kako s piletine treba skidati kožicu prije pečenja ili kuhanja mesa, jer sastojci koje sadržava mogu pridonijeti razvoju kolesterola, te potaknuti bolesti srca. No, nedavne studije pokazale su da je ova preporuka pogrešna, odnosno da nema potrebe za uklanjanjem kožice s mesa prije nego što ćete ga pojesti.

Štoviše, stručnjaci Sveučilišta Harvard utvrdili su da ta kožica može biti čak i korisna za zdravlje.

Ipak, treba imati na umu da ne bismo smjeli pretjerivati, a pogotovo ne jesti piletinu s kožom svaki dan i ne u velikim količinama. Naime, pileća kožica sadrži više omega-6 kiselina u odnosu na omega-3 kiseline, pa tako može pogodovati razvoju upala u organizmu. Zato je dobro biti umjeren.

Evo što stručnjaci s Harvarda kažu:

Dobra je za srce
Ovo je možda i najveće iznenađenje novih studija, budući da se skidanje kožice preporučivalo upravo zbog pretpostavke da može naštetiti srcu. No, kao i avokado, s kojim se također preporučuje da budemo umjereni, pileća kožica sadržava nezasićene masti koje su korisne za srce. One pomažu u snižavanju visokog krvnog tlaka i lošeg kolesterola te reguliraju hormone.

Nema razlike u kalorijama
Porcija piletine s kožom ima samo 50 kalorija više od porcije kojoj ste skinuli kožu, pa nema razloga izbjegavati je zbog mogućnosti da unesete previše kalorija, ili da se od toga udebljate.

Aromatična je
Meso koje ima kožicu ne morate dodatno soliti da bi bilo ukusnije. To je dobra stvar, jer je važno izbjegavati konzumaciju previše soli, koja ima negativan učinak na zdravlje.

Sprječava upijanje ulja
Kad piletinu pripremate na visokoj temperaturi, ona može upiti puno ulja. Kožica je tu kao barijera, odnosno sve ulje ostaje u kožici, pa ga meso ne upija. Tako, čak i ako izbjegavate jesti pileću kožicu, skinite je s mesa tek u tanjuru, a ne prije pečenja ili kuhanja.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno