Pratite nas

Zanimljivosti

Peče vas u prsima, a nije srce?

Odabir pravih namirnica je iznimno bitan kod onih koji pate od osjetljivog želuca. Naime, smatra se kako je hrana odgovorna za nastanak žgaravice u čak u 92 posto slučajeva.

Pečenje i bol u predjelu prsiju, nadutost, podrigivanje, mučnina, povrat hrane iz želuca… sve su to simptomi žgaravice, od koje pati između 20 i 40 posto zapadne populacije. Ako se prvi put susrećete sa žgaravicom, mogli biste se jako iznenaditi, s obzirom na to da mnogi simptome pečenja i boli u prsima zamijene srčanim udarom. Ona se može javiti u blagom obliku kod nekih osoba, ali zato druge može mučiti svakodnevno. Tada je obično riječ o nekoj ozbiljnijoj bolesti i nužno je potražiti pomoć liječnika.

Radi se o pojavi kada se želučana kiselina digne iz želuca u jednjak, što izaziva bol i pečenje. Mišić koji se zove donji sfinkter jednjaka uglavnom sprečava ulazak želučane kiseline u jednjak. Kod žgaravice kiselina ulazi u jednjak, a to stanje zove se refluks.

Odabir pravih namirnica je iznimno bitan kod onih koji pate od osjetljivog želuca. Naime, smatra se kako je hrana odgovorna za nastanak žgaravice u čak u 92 posto slučajeva. Određene namirnice mogu djelovati kao okidači žgaravice, stoga je uputno izbjegavati ih. To su citrusi zbog svoje kiselosti, masna i začinjena hrana, čokolada, mlijeko, gazirani sokovi, alkoholna pića, razni umaci, kofein i sl.

Osim hrane, i lijekovi mogu potaknuti ili pojačati žgaravicu, kao što su aspirin, antibiotici, antidepresivi i sedativi.

Ako sagledamo životne navike, preteške osobe, one koje konzumiraju velike obroke, nose preusku odjeću i pušači skloniji su žgaravici.

Kako si pomoći?
Kako biste olakšali žgaravicu, u šalicu kipuće vode stavite žličicu svježe naribanog đumbira. Procijedite nakon deset minuta i popijte. Đumbir će vam opustiti stjenke jednjaka, što će spriječiti dizanje kiseline.

10 simptoma srčanog udara

Čaj protiv žgaravice možete još spraviti od korijena bijelog sljeza, čija sluz štiti jednjak od želučane kiseline. Dovoljna vam je jedna žličica korijena na šalicu kipuće vode, a preporuča se do četiri šalice na dan. Sličan čaj možete spraviti od glatkog brijesta.

Također je pametno povećati unos probiotika. Pametan odabir mlijeka i kefira može učiniti čuda, tvrde stručnjaci, koji istovremeno savjetuju veći unos sunčevog vitamina – vitamina D i morske soli.

Omiljeni “domaći” lijek za žgaravicu uključuje rastapanje jedne jušne žlice sode bikarbone u pola čaše vode. Riječ je o lužnatoj tvari koja može neutralizirati kiselinu.

Ako kod kuće imate čisti sok aleje vere, konzumirajte ga jer i on može ublažiti žgaravicu, a također sjajno djeluje kod čira na želucu.

Ako vas žgaravica muči više od dva puta tjedno, možda je u pitanju gastroezofagalni refluks. Gastroezofagalni refluks može dovesti do oštećenja jednjaka te povećati rizik razvijanja njegovog raka kod odraslih osoba. Problem je uzrokovan slabošću mišićnog prstena koji se nalazi na spoju jednjaka i želuca. Kako bi se provjerio izgled jednjaka i želuca potrebno je provesti gastroskopiju, a potom mogu biti propisani lijekovi koji smanjuju izlučivanje želučane kiseline i time se tegobe značajno ublažavaju ili potpuno nestaju.

Zanimljivosti

Znanstvenici savjetuju: Budite se uz muziku, a ne uz alarm i osjećat ćete se bolje

Jeste li i vi jedna od onih osoba kojoj se teško ustati ujutro pa odgađa buđenje i po nekoliko puta? Prema studiji koju su proveli australski znanstvenici, jutarnji umor može biti povezan sa zvukom alarme. Štoviše, znanstvenici tvrde da, iako se čini kao učinkovit način razbuđivanja, grub i glasan alarm nije dobar. Štoviše, baš on radi protiv vas i ne da vam da se razbudite. Što je alarm melodičniji to ćemo prije doći na “radnu atmosferu”.

U istraživanju koje je objavljeno u časopisu PLoS One sudjelovalo je 50 osoba. Svaka od njih dobila je upitnik koje je trebala ispuniti, a pitanja su se odnosila na kvalitetu spavanja i jutarnju rutinu.

Voditelj studije Stuart McFarlane sa Sveučilišta RMIT kaže kako je njegov tim otkrio da se ljudi lakše bude uz glazbu, nego uz alarm, a vjeruje da je to zbog toga što glazba zaokuplja naš mozak, odnosno pomaže mu da se fokusira, pri čemu se razbuđuje, dok uzastopno ponavljanje alarma poput “bip-bip-bip” ima sasvim suprotan učinak. Čini nas nervoznima, anksioznima i umornima.

I dok kod većine ljudi inercija sna (vrijeme koje nam je potrebno da dođemo k sebi, počnemo razmišljati i djelovati, iznosi 30 minuta, kod nekih osoba taj period može trajati od dva pa čak do četiri sata te narušava kvalitetu života.

Osim promjene zvuka na budilici, ono što možete učiniti kako biste vrijeme inercije sna skratili je prije svega, naspavati se, ustajati uvijek u isto vrijeme, izbjegavati alkohol prije počinka i biti aktivniji tijekom dana.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno