Pratite nas

Zanimljivosti

Znanstvenici poručuju: ‘Imamo dokaz, plastika je dospjela i u ljudski organizam’

U sklopu manje studije, prve ovog tipa, znanstvenici su otkrili sićušne čestice plastike u uzorcima stolice ljudi iz raznih dijelova Europe

“Studija je potvrdila ono u što smo dugo sumnjali – plastika je dospjela i u ljudski organizam”, rekao je za dpa voditelj studije dr. Philipp Schwabl s Medicinskog sveučilišta u Beču.

U pilot studiji znanstvenici su od osam odraslih osoba iz Austrije, Britanije, Finske, Italije, Nizozemske, Poljske, Rusije i Japana zatražili da vode dnevnik o tomu što jedu u sedmodnevnom razdoblju te da im na analizu na kraju daju uzorak stolice.

Svi sudionici istraživanje jeli su hranu pakiranu u plastične vrećice, pili su iz plastičnih boca i konzumirali ribu. Nitko od njih nije se deklarirao kao vegetarijanac. “U laboratoriju smo otkrili devet različitih vrsta plastike veličine od 50 do 500 mikrona”, rekla je jedna od znanstvenica Bettina Liebmann.

Otkriveno je najviše polipropilena i PET-a, odnosno polietilen tereftalata. Dr. Schwabl je kazao da su ista testiranja proveli na životinjama te da je kod njih najveća koncentracija plastike zabilježena u crijevima. Podsjetio je da i najmanje čestice mogu stići do krvotoka, limfnog sustava ili jetre te kazao da može prouzročiti oštećenje crijeva i utjecati na to u kolikoj mjeri tijelo upija hranjive tvari.

“Prvi put imamo konkretan dokaz da je mikroplastika stigla i u ljudski organizam. Moramo provesti daljnja istraživanja kako bismo ustanovili na koji način ona utječe na zdravlje ljudi”, kazao je Schwabl..

Mikroplastiku čine sićušni dijelovi plastike, manji od pet milimetara. Formiraju se kad se veći dijelovi plastike razbiju. Završavaju u oceanima i velikim jezerima odakle stižu u prehrambeni lanac.

Ranije su znanstvenici objavili da su sitne čestice plastike otkrili u morskim plodovima, u jastozima, škampima, tuni… te su zaključili da su joj ljudi izloženi najvjerojatnije kroz zagađenu hranu.

Njemački savezni Institut za procjenu rizika u utorak je izvijestio kako je malo vjerojatno da, po dosadašnjim rezultatima istraživanja, unos mikroplastike predstavlja zdravstveni rizik za ljude.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno