Pratite nas

Hrana i zdravlje

Slatko, slano ili kiselo! Šta prevelika žudnja za određenom hranom govori o našem zdravlju

Ako vam se odjednom jede određena hrana ili posebno neki okus, slatko, slano, kiselo, lako je moguće da vam tijelo daje signale da u vašem tijelu nedostaju neki vitamini ili se događaju neke druge promjene.

Jede vam se slano
Prevelika želja za slanom hranom alarmira na infekciju ili upalu negdje u tijelu, posebno ako se radi o upali urogenitalnog trakta. Posezanje za slanim namirnicama također je način na koji se tijelo pokušava nositi sa stresom.

Jede vam se slatko
Iscrpljeni ste i potrebna vam je brza doza energije – glukoze. Bolje uzmite med ili tamnu čokoladu i tako tijelo opskrbite zdravom energijom. Želja za slatkim može upućivati i na nedostatak aminokiselina ili rast gljivica u organizmu.Također, pojačana potreba za slatkišima odnosno šećerom može biti znak da su vašem tijelu potrebni ugljikohidrati kao energija za mozak i tijelo.

Jede vam se svježe povrće
Prevelika žudnja za ovom hranom može ukazivati na probleme s jetrom i gastritis. Svježe povrće će naime smiriti želudac.

Povećana želja za hranom iz mora
Ukazuje na nedostatak joda u organizmu.

Jede vam se kiselo
Vaš organizam treba hranu koja će potaknuti rad žučnog mjehura i jetre. Dodajte više limuna i brusnica vašoj prehrani.

Želite nešto gorko
Problem je u gastrointestinalnom traktu i vrijeme je za detoksikaciju.

Jede vam se nešto ljuto
Vjerojatno vam nedostaje cinka u organizmu. To stvara osjećaj umora i letargije, pa u tim trenucima imate veću potrebu za začinjenim zalogajima.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno