Pratite nas

Zanimljivosti

Imate migrene? Razmislite koliko dnevno popijete kafe

Ako patite od migrena, možda je došlo vrijeme da se odreknete navike ispijanja kafe. Istraživači su otkrili da konzumiranje tri ili više šoljica dnevno značajno povećava rizik od napada.

Istraživanje je pratilo 98 oboljelih koji imaju “epizodne migrene” što se definira kao slabije glavobolje i do 14 dana u mjesecu. Otkrili su da ispijanje do dvije šoljice kafe ili drugih pića s kofeinom ne stvara nikakav problem. Ali tri šoljice kafe povećavaju rizik od napada za 40 posto, dok s pet šoljica raste za 161 posto.

“Konzumiranje jednog ili dva pića s kofeinom dnevno ne čini se da je povezano s razvojem migrene, ali tri ili više može biti povezano s većim izgledima za glavobolju”, rekla je voditeljica istraživanja Elizabeth Mostofsky sa Sveučilišta Harvard za Daily Mail. Ova bolest pogađa svaku sedmu osobu u svijetu.

Znanstvenici čiji je rad objavljen u časopisu American Journal of Medicine, rekli su da je utjecaj kofeina na migrene složen jer ovisi o dozi i učestalosti. I dok može izazvati napad, može imati i učinak protiv bolova.

Uzrok migrena nije u potpunosti razjašnjen. Potencijalni okidači uključuju stres, anksioznost, depresiju, nekvalitetni san ili hormonalne promjene tijekom menstrualnog ciklusa.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Čudotvorna tvar koja skraćuje prehladu? Da, stvarno postoji!

Unos visokih doza cinka u prosjeku skraćuje prehladu za tri dana, koja uglavnom traje sedam do deset dana, pokazuju analize istraživanja koja su se bavila zaštitnom ulogom cinka na imunosni sustav.

Jedna od najpoznatijih uloga cinka je doprinos normalnoj funkciji imunosnog sustava. Utječe na stvaranje i aktivaciju T-limfocita, bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija, pa se nedovoljan unos ovog minerala negativno odražava na broj i funkciju T-stanica, a time i na imunitet.

Cink spada u mikroelemente koji su nam potrebni u malim količinama. Preporučena dnevna količina je 10 mg.

Ispitanici u studiji čiji su rezultati objavljeni u časopisu British Journal of Clinical Pharmacology uzimali su dodatak prehrani s cinkom u obliku cinkova acetata u dozi od 75 mg dnevno.

Sva dosadašnja istraživanja povećani unos od oko 80 mg cinka na dan tijekom jednog ili dva tjedna nisu povezala sa štetnim učinkom na zdravlje.

Prirodni izvori cinka su morski plodovi, crveno i meso peradi, cjelovite žitarice, mahunarke i, npr. indijski oraščići.

Iskoristivost cinka iz namirnica životinjskog porijekla znatno je veća.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno