Pratite nas

Zanimljivosti

Kako nadomjestiti dobre bakterije nakon uzimanja antibiotika?

Milijarde zdravih bakterija žive u našem probavnom traktu gdje pomažu razgraditi hranu i imaju važnu ulogu u normalnom funkcioniranju probavnog sustava, ali i cijelog organizma. Ako vam liječnik propisuje antibiotike za liječenje infekcija, vjerojatno će ubiti bakterije koje vas čine bolesnima, ali mogu uništiti i dobre bakterije u crijevima, uzrokujući proljev ili druge neugodne probleme u trbuhu. Srećom, postoje načini kako vratiti dobre bakterije u tijelo nakon uzimanja antibiotika.

Dodajte jogurt u prehranu
Antibiotici mogu poremetiti prirodnu ravnotežu mikroorganizama koji žive u našem probavnom traktu, ponekad uzrokujući proljev. Prema Medicinskom fakultetu na Harvardu, oko 1 od 3 osobe koje uzimaju antibiotike imaju proljev. Probiotici su žive, zdrave bakterije i drugi mikroorganizmi koji pomažu revitaliziranju mikroba u našim crijevima. Istraživanje objavljeno u svibnju 2012. u časopisu “Journal of the American Medical Association” otkrilo je da uzimanje probiotika može smanjiti proljev povezan s antibioticima. Jogurt je dobar probiotik. Prilikom odabira jogurta koji će vam pomoći zamijeniti zdrave bakterije provjerite sadrži li žive i aktivne kulture.

Konzumirajte kefir s prijateljskim bakterijama
Ako više volite piti probiotike, probajte kefir – kremasti, gusti, napitak na bazi mlijeka koji sadrži zdrave laktobakterije. Fermentirani proizvod je sličan jogurtu, a sadrži sedam do deset kultura probiotika, čak i više od većine jogurta, prenosi Livestrong.

Probiotici nisu samo u mliječnim namirnicama
Ako ne konzumirate mliječne proizvode probajte kiseli kupus ili neke druge fermentirane namirnice. Fermentirani kupus sadrži probiotike. Također možete piti čaj od kombuche, napitak bogat probioticima koji je dostupan kao svježi proizvod u mnogih trgovina zdravom hranom. To je slatko-kiseli gazirani čaj koji svoj probiotik dobiva fermentacijom čaja uz dodatak šećera.

Preparati s probioticima
Ponekad je teško biti dosljedan u konzumiranju namirnica bogatih probioticima ili možda želite koncentriraniji izvor pa možete uzimati i dodatak probiotika. Prema priručniku Sveučilišta Maryland, najčešće korišten probiotik je Lactobacillus acidophilus, a dostupan je u kapsulama, tekućini ili u prahu. Slijedite upute za doziranje i držite ga u hladnjaku kako biste održali kvalitetu. Ako osjetite bilo kakve nuspojave od antibiotika, uključujući proljev, obratite se svom liječniku za savjet.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno