Pratite nas

Zanimljivosti

Kako nadomjestiti dobre bakterije nakon uzimanja antibiotika?

Milijarde zdravih bakterija žive u našem probavnom traktu gdje pomažu razgraditi hranu i imaju važnu ulogu u normalnom funkcioniranju probavnog sustava, ali i cijelog organizma. Ako vam liječnik propisuje antibiotike za liječenje infekcija, vjerojatno će ubiti bakterije koje vas čine bolesnima, ali mogu uništiti i dobre bakterije u crijevima, uzrokujući proljev ili druge neugodne probleme u trbuhu. Srećom, postoje načini kako vratiti dobre bakterije u tijelo nakon uzimanja antibiotika.

Dodajte jogurt u prehranu
Antibiotici mogu poremetiti prirodnu ravnotežu mikroorganizama koji žive u našem probavnom traktu, ponekad uzrokujući proljev. Prema Medicinskom fakultetu na Harvardu, oko 1 od 3 osobe koje uzimaju antibiotike imaju proljev. Probiotici su žive, zdrave bakterije i drugi mikroorganizmi koji pomažu revitaliziranju mikroba u našim crijevima. Istraživanje objavljeno u svibnju 2012. u časopisu “Journal of the American Medical Association” otkrilo je da uzimanje probiotika može smanjiti proljev povezan s antibioticima. Jogurt je dobar probiotik. Prilikom odabira jogurta koji će vam pomoći zamijeniti zdrave bakterije provjerite sadrži li žive i aktivne kulture.

Konzumirajte kefir s prijateljskim bakterijama
Ako više volite piti probiotike, probajte kefir – kremasti, gusti, napitak na bazi mlijeka koji sadrži zdrave laktobakterije. Fermentirani proizvod je sličan jogurtu, a sadrži sedam do deset kultura probiotika, čak i više od većine jogurta, prenosi Livestrong.

Probiotici nisu samo u mliječnim namirnicama
Ako ne konzumirate mliječne proizvode probajte kiseli kupus ili neke druge fermentirane namirnice. Fermentirani kupus sadrži probiotike. Također možete piti čaj od kombuche, napitak bogat probioticima koji je dostupan kao svježi proizvod u mnogih trgovina zdravom hranom. To je slatko-kiseli gazirani čaj koji svoj probiotik dobiva fermentacijom čaja uz dodatak šećera.

Preparati s probioticima
Ponekad je teško biti dosljedan u konzumiranju namirnica bogatih probioticima ili možda želite koncentriraniji izvor pa možete uzimati i dodatak probiotika. Prema priručniku Sveučilišta Maryland, najčešće korišten probiotik je Lactobacillus acidophilus, a dostupan je u kapsulama, tekućini ili u prahu. Slijedite upute za doziranje i držite ga u hladnjaku kako biste održali kvalitetu. Ako osjetite bilo kakve nuspojave od antibiotika, uključujući proljev, obratite se svom liječniku za savjet.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno