Pratite nas

Zanimljivosti

Kako se nositi s usamljenošću u doba socijalne izolacije?

I dok znanstvenicima još uvijek nije posve jasno kako funkcionira koronavirus, već dugo znaju da socijalna izoliranost i usamljenost uzimaju zdravstveni danak, piše ScienceAlert.

Kod osoba koji se ne osjećaju povezano s ostalim ljudima mogu se razviti depresija, srčana bolest, kognitivne im funkcije postaju slabije, a u konačnici im se skraćuje životni vijek. Dugoročni učinak usamljenosti na zdravlje sličan je pušenju ili pretilosti.

Američka studija iz siječnja ove godine pokazala je da se 79 posto pripadnika ‘generacije Z’, 71 posto milenijalaca i 50 posto ‘baby boomera’ (rođenih od kraja Drugog svjetskog rata do 60-ih godina) osjeća usamljeno. Čak i bez koronavirusa koji nas trenutačno razdvaja, čini se da većina stanovnika pati od zdravstvenih problema povezanih sa socijalnom izoliranošću.

I premda je izolacija ispravan odgovor na aktualnu pandemiju, treba nam upravo suprotan odgovor na epidemiju usamljenosti.

Pa kako onda kultivirati društvenu dobrobit i izbjeći zarazu?

Očigledan je odgovor uređaj na kojemu čitate ovaj članak. Ljudi često krive tehnologiju za širenje usamljenosti, ističući da provodimo previše vremena na društvenim medijma umjesto da se družimo osobno.

No nedavno provedeno istraživanje stručnjaka s Harvarda pokazuje nijansiraniju sliku: važnije je kako koristite društvene mreže od toga koliko ih dugo koristite.

Bez obzira na to jeste li u karanteni, radite li od kuće ili ste jednostavno oprezni, sada je savršeno vrijeme za vježbanje korištenja tehnologije na društveno zdrav način.

Evo nekoliko savjeta kako se povezati bez izravnog kontakta:

Licem-u-lice na daljinu: Ako već nema osobnog kontakta, druga najbolja stvar je video razgovor jer se tako vide izrazi lica, govor tijela i ostala neverbalna komunikacija važna za povezivanje.

Ljubaznost za minutu: Dobivanje brojnih lajkova na vašu objavu na društvenoj mreži može biti kao injekcija dopamina, ali primanje izravne ili e-mail poruke s iskrenim komplimentom ili zahvalom osobnije je i izaziva dugotrajniji dobar osjećaj. A pritom oduzima vrlo malo vremena. Pošaljite koju ljubaznu riječ jer u ovakvim vremenima svima nam je potrebno malo više ljubaznosti.

Njegujte svoju zajednicu: Temelj svake veze je nešto zajedničko. Štogod vas zanimalo, na internetu negdje postoji zajednica koja dijeli iste interese. Povežite se, iskoristite mrežu da se uključite u stvari do kojih vam je stalo.

Produbite ili proširite odnose: U osnovi dva su načina za prevladavanje usamljenosti, njegovanje postojećih veza ili stvaranje novih. Iskoristite priliku i produbite odnose s nekim koga već poznajete ili probajte stupiti u kontakt s nekim koga biste željeli upoznati.

Iskoristite socijalne platforme: Sve je više aplikacija i socijalnih platformi koje su stvorene za to da nam pomognu u optimiziranju internetskih interakcija s onima koji su nam dragi.

Širenje koronavirusa podsjeća nas na to da ljudske veze mogu širiti bolesti. Ali jednako tako mogu i promovirati boljitak.

Ovu prigodu treba iskoristiti da se prepozna važnost međuljudskih odnosa za naše zdravlje i da se prednosti društvenih mreža iskoriste za socijalnu dobrobit.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno