Pratite nas

Zanimljivosti

Koji ste tip hrkača? Riješite test i otkrijte koje je rješenje najbolje da vas utiša

Hrkanje je uzrok mnogih besanih noći, slabih živaca, razdraženosti, a često i razdvojenog spavanja partnera. Iako i žene ponekad hrču, čak dvije trećine hrkača su muškarci, pa ako ste jedna od sirotih žena koje noćima bdiju, guraju vatu u uši ili lakat pod rebra usnulom partneru, ne očajavajte jer rješenja postoje. Stručnjaci za spavanje kažu da postoje načini da se hrkanje ublaži i učini podnošljivijim, a u tome je prvi i osnovni korak otkriti što je uzrok hrkanja – je li to problem povezan s ustima, nosom ili jezikom. Riješite test i saznat ćete što najbolje djeluje kod vas ili vašeg hrkanja.

Testirajte sebe ili svog partnera uz pomoć ovih jednostavnih vježbi:

Nosni hrkač
Pritisnite jednu nosnicu kako biste je zatvorili. Zatvorenih usta udahnite zrak kroz drugu nosnicu. Ako vam se nosnica zatvara, pokušajte je zadržati otvorenom pomoću kraja šibice.

Ako je disanje lakše kad nosnicu otvorite šibicom, vaš problem hrkanja mogli bi riješiti nosni flasteri. Testirajte obje nosnice.

Otopine za inhalaciju koje se mogu kupiti u ljekarnama održavaju nosne putove prohodnima u slučaju da je hrkanje posljedica prehlade ili alergijskog rinitisa te bi ih trebalo koristiti oko petnaest minuta prije spavanja.

Pomagala koja nosnice drže otvorenima, poput flastera za nos, učinkovito su rješenje za osobe koje hrču zato što pate od alergije ili začepljenog nosa.

Usni hrkač
Otvorite usta i proizvedite zvuk nalik hrkanju. Ako možete hrkati samo kad su vam usta otvorena, znači da dišete na usta. Proizvodi koji pomažu da vam usta tijekom spava- nja budu zatvorena mogu zaustaviti vaše hrkanje.

Esencijalna ulja: sprejevi koji sadrže esencijalna ulja i biljke adstringen- tnog djelovanja učvršćuju tkivo jezi- ka i okolna tkiva te tako ublažavaju problem hrkanja kod usnih hrkača.

Flasteri za bradu postavljaju se ispod donje usnice i na bočnim stranama usana te sprečavaju da se u snu donja čeljust opusti i otvori. Mogu se kupiti u ljekarnama i preko interneta.

Laserska operacija je dobro rješenje ako je hrkanje uzrokovano slabim tonusom u stražnjem luku usne šupljine. Uvulopalatoplastika je zahvat koji nudi trenutačno i trajno rješenje problema hrkanja.

Jezični hrkač
Isplazite jezik koliko god možete i stegnite ga među zubima, a potom pokušajte napraviti zvuk kao da hrčete. Ako je zvuk hrkanja tiši kad vam je jezik u tom položaju, onda se ubrajate u one kod kojih je hrkanje posljedica slabog tonusa jezika i okolnog tkiva. Za ovaj tip hrkanja od pomoći mogu biti pomagala koja čeljust pomiču malo (oko 5 mm) prema naprijed, a mogu se naručiti preko interneta.

 

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno