Pratite nas

Zdrav život

Ako vam se palac nekontrolirano trese, uzroke prvo potražite u nekom od ovih stanja

Ne morate odmah biti zabrinuti primijetite li da vam se palac trese. Većinu vremena to je samo privremena reakcija vašeg tijela na stvari kao što su tjeskoba ili stres. Međutim, uvijek postoji mogućnost da je to posljedica medicinskog stanja, osobito ako ga prate drugi neobični znakovi i simptomi.

Nije ugodan osjećaj ako vam se trese palac (ili bilo koji drugi dio tijela), a vi niste u mogućnosti utjecati na tu pojavu. Provjerite je li u pitanju neki od simptoma vezanih uz stanja koja ovdje opisujemo.

Esencijalni tremor
Esencijalni tremor najčešći je poremećaj pokreta (hiperkinezija) u ljudi, a karakterizira ga nenamjerno trešenje različitih dijelova tijela, uključujući i palac.

Prema riječima stručnjaka, esencijalni tremor pripada u skupinu nasljednih bolesti. Ako jedan od roditelja ima esencijalni tremor tada je vjerojatnost da i vi dobijete tremor 50%. Esencijalni tremor zapravo nije veliki problem, osim u slučajevima kada je tako ozbiljan da uzrokuje invaliditet.

Liječnici napominju da je ovo stanje prisutnije kod starijih odraslih osoba iako se može pojaviti i u bilo kojoj drugoj dobi. Stres i unos kofeinskih pića mogu ga pogoršati.

Ozljeda uslijed izvođenja ponavljajućih pokreta
Baš kao što ime sugerira, ozljede u ovom slučaju nastaju ponovnim izvođenjem istog pokreta. Često je povezana s radnim mjestom na kojem je zaposlenik prisiljen neprekidno ponavaljati iste radnje, npr. na montažnim trakama ili na računalnoj tipkovnici, a u novije doba često se javlja i kao posljedica prekomjernog igranja video igara. Ostali znakovi i simptomi uključuju slabost, bol, ukočenost, osjećaj peckanja i ponekad otekline.

Sindrom karpalnog kanala
Taj se sindrom učestalo pojavljuje kod ljudi koji rade puno na računalima, ali i kod ljudi koji se bave manualnim poslovima. Uslijed ponavljajućih pokreta, osobito savijanja u ručnom zglobu, dolazi do mehaničkog pritiska na živac, istezanja i trenja, što dovodi do promjena na živcu uslijed mehaničkog ozlijeđivanja živca i poremećene krvne opskrbe živčanih vlakana.

Kod tih promjena nastaje oteklina živca što uzrokuje još veči pritisak na živac koji se nalazi u zatvorenom prostoru. Dugotrajni pritisak na živac dovodi da nastanka vezivnog, ožiljnog tkiva i oštećenja živčanih vlakana. U početku se te promjene reverzibilne što znači da je moguć potpuni oporavak. No, ako pritisak na živac potraje dulje vrijeme može doći do ireverzibilnih promjena, tj. potpuni oporavak živca nije moguć usprkos primjerenom liječenju.

Tjeskoba
Kada ste zabrinuti, vaše je tijelo preplavljeno adrenalinom. To je razlog zašto se u ovakvom stanju pojavljuje čitav niz simptoma, kao što su obilno znojenje, lupanje srca, vrtoglavica i drhtanje ruku. Kad nestane tjeskobe, s njom nestaju i navedeni simptomi. Ukoliko ste dulje vrijeme tjeskobni, trebali biste potražiti stručpnu pomoć jer na dulje staze vrlo negativno utječe na vaše zdravlje.

Stres ili umor
Ako ste manje-više cijelo vrijeme pod stresom, postoji velika mogućnost da je drhtanje vašeg palca jednostavno posljedica stresa ili umora.

Stručnjaci upozoravaju da stres i umor mogu uzrokovati napetost u mišićima, a napetost mišića uzrokuje podrhtavanje. Usput, stres ili umor mogu pogoršati znakove i simptome ranije spomenutih stanja, kao što su esencijalni tremor i tjeskoba.

Kofein i lijekovi
Konzumiranje nekoliko šalica kave dnevno može svakako uzrokovati da se ruke tresu, a razlog tome leži u dobro poznatom, stimulirajućem učinku kofeina. Stručnjaci kažu da svaka šalica kave sadrži oko 100 miligrama kofeina. Konzumacija više od 4 šalice kave dnevno može uzrokovati prekoračenje preporučenog dnevnog ograničenja od 400 miligrama kofeina.

Postoje lijekovi koji uzrokuju drhtanje određenih dijelova tijela, a među njima može biti i palac. Na vrhu liste su neki lijekovi za astmu, depresiju, napadaje i probleme sa štitnjačom.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Top devet namirnica koje je pametno jesti prije treninga

Tijekom rada od kuće zbog pandemije korona virusa, važno je više nego ikad da zdravlje stavimo na prvo mjesto. To uključuje hranu koja jača imunitet, uzimanje vitamina i odmor, piše Fabfitfun.

Ako je vježbanje dio vašeg uobičajenog dnevnog režima, počnite s konzumiranjem hranjivih namirnica, koje će vam pomoći tijekom i nakon treninga.

Prije nego što počnete grickati svoju užinu prije vježbanja, znajte da je vrijeme sve. Ako vježbate kasnije tokom dana, bilo bi idealno pojesti mali obrok, otprilike dva sata prije vježbanja, što će vašem tijelu pružiti dovoljno vremena da probavi obrok prije treninga. To može biti mješavina dobrih masti, proteina ili ugljikohidrata. Uz to, možete i umanjiti veličinu obroku kojeg jedete prije vježbanja, ali svakako treba pojesti nešto u manjim količinama.

Ovih devet namirnica bi bilo dobro konzumirati prije treninga:

Nemasni proteini

U nemasne proteine spadaju piletina, puretine, jaja, losos, bakalar, list i tuna. Prije treninga možete pojesti malo piletine što je savršeno za izgradnju mišićne mase, a puretina je lako probavljiva.

Jaja

Jaja su sjajan, brz obrok koji možete upariti s bijelom rižom i povrćem. Jaja su odlična alternativa proteinima ako ne želite piletinu ili puretinu.

Hljeb od cjelovitih žitarica

Izvrstan izvor složenih ugljikohidrata, hljeb od cjelovitih žitarica potaknut će vaše vježbanje na bolje. U osnovi, čitavi ugljikohidrati nisu uvijek neprijatelji, već izvor energije. Možete hljeb premazati i sa kikiriki maslacem.

Smeđa riža

Još jedan odličan oblik ugljikohidrata i vitamina B, smeđa riža može biti pomalo ‘dosadna’, pa razmislite o ovom u paru s proteinima i povrćem.

Banane

Banane su ispunjene ugljikohidratima i kalijem, što ih čini savršenim za podršku, funkciju mišića i živaca. U banani možete uživati ​​uz obrok ili spremiti za užinu prije treninga.

Zobene žitarice

Zob je puna vlakana i polako otpušta ugljikohidrate u mišićni sustav vašeg tijela. Otpuštanje ugljikohidrata omogućava da održavate energiju tijekom vježbanja. Također sadrži vitamin B, koji pomaže pretvoriti ugljikohidrate u energiju.

Slatki krompir

Drugi izvor ugljikohidrata. To je škrob, koji vašem tijelu daje energiju koja mu je potrebna tijekom vježbanja.

Grčki jogurt i suho voće

Bolje zajedno, sjajno i odvojeno. Ovaj tim kombinira ugljikohidrate i proteine ​​za snažan međuobrok. Protein u jogurtu zapravo pomaže u sprečavanju oštećenja mišića, jer se bjelančevine u jogurtu čuvaju malo duže, dok se zna da se ugljikohidrati u voću brzo razgrađuju. Ovo je savršeni zalogaj ako trebate jesti sat vremena prije vježbanja.

Juha od telećih kostiju

Juha od telećih kostiju s dodatkom masti je lako probavljiva, a izvrsno djeluje i na zdravlje crijeva. Možete ju jesti prije ili poslije treninga, a odlična je zamjena elektrolita

Voda

Pijte vodu i hidrirajte se za učinkovitu vježbu. Čak i dok radite, zaustavite se na stroju za vodu po šoljicu vode svakih 15 do 30 minuta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno