Pratite nas

Zanimljivosti

Ova moćna biljka uništava spolne bolesti, upale i viruse

Porodica metvice može se pohvaliti jednom od najmoćnijih biljaka iz svojih redova. Timijan je biljka koja dolazi iz mediteranskih područja i uništava sve štetne bakterije, uzročnike upale i iritacije.

Ova aromatična biljka uglavnom se koristi u obliku ulja ili kreme za kožu, u proizvodima za kupanje ili za kuhanje. Međutim, najbolji način korištenja timijana je inhalacijom jer tako najbrže uklanja problemima grla, nosa i pluća.

Timijan je vrlo popularan zbog brojnih antibakterijskih, antivirusnih, antibiotskih, fungicidnih, diuretskih i antiseptičkih svojstava. Lako se bori s respiratornim infekcijama, prehladama, astmom, grloboljom, kašljem, bronhitisa i upalom grla. U slučaju da bolujete od gingivitisa i drugih infekcija usta ili desni, koristite timijan za ispiranje usta ili kao pastu za zube.

Timijan ljekovitost
Timijan je izvrsno sredstvo za čišćenje organizma i pomaže da se riješite svih toksina i kemikalija zarobljeni unutar tijela. Osim toga, ova biljka može potaknuti proizvodnju bijelih krvnih zrnaca i tako ojačati imunitet.

Etično ulje od timijana dugo se upotrebljavalo za dezinfekciju ruku prije operacije. Danas ulje timijana pomaže u liječenju suhog kašlja te u borbi s depresijom, kroničnim umorom i nesanicom. Ulje timijana može poboljšati cirkulaciju, povećati krvni tlak te poboljšati memoriju i logičku sposobnost, ali ga uvijek treba koristiti umjereno i s oprezom.

Pogledajte za što se još koristi ova moćna biljka, a ako ima neku od sljedećih bolesti, svakako potražite preparate od timijana.

  • djeluje kao prirodno sredstvo za dezinfekciju
  • pomaže u infekcijama mokraćnog sustava i mokraćnog mjehura
  • liječi vaginitis i Kandidu (Candidu)
  • liječi gljivice na noktima
  • ublažava ugrize insekata i iritaciju kože
  • pomaže u liječenju atletskog stopala
  • rješava problem akni i bradavica
  • stabilizira nepravilne mjesečnice
  • iskorjenjuje parazite
  • pomaže ozljedama kože da se brže oporave
  • smanjuje reumatsku bol, sportske ozljede, bolove u mišićima, išijas, uganuća, giht i artritis
  • podiže razinu omega-3 masnih kiselina u bubrezima, mozgu i membranama srčanih stanica
Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno