Pratite nas

Zanimljivosti

Iz oka ne vadite sami krhotine, a kod gušenja ne idite u toalet

Da ne bi došlo do ugrožavanja tuđeg ili vlastitog života, donosimo vam neke od najčešćih grešaka kod prve pomoći.

1. Stavljanje bilo kakvih sredstava odmah na opeklinu

– Kada se opečete, najbolje bi bilo da odmah opečeno mjesto stavite pod mlaz vode na nekoliko minuta  i nikako se na svježu opeklinu ne smiju stavljati ulja ili masne kreme, te bilo kakva druga sredstva.

2. Naginjanje glave unatrag kod krvarenja nosa
Ako vam curi krv iz nosa, bilo pri ozljedi ili nekom drugom uzroku, dovoljno je pritisnuti nos u njegovom samom korijenu u visini očiju.

– Naginjanje unatrag može dovesti samo do komplikacija i otjecanja krvi u organe dišnih puteva ili probavnih organa.

3. Stavljanje topline na uganuće ili lom

Liječnica kaže da je pri uganuću ili lomu kosti, najbitnije odmah potražiti liječničku pomoć, a prije nego što dobijete odgovarajuću liječničku skrb, najbolje bi bilo na bolno mjesto staviti led. No, nikako direktno na kožu već prije staviti ručnik ili neku tkaninu koja će poslužiti kao barijera.

4. Pokušaj uklanjanja krhotina iz ozlijeđenog oka

Prilikom ozljede oka, najvažnije je odmah otići liječniku.

– Nikakvo uklanjanje krhotina iz oka ne dolazi u obzir. Najbolje bi bilo da se oko zamota i pričeka da se liječnik pobrine za ozljedu i uvidi kakva oštećenja su posrijedi. Uklanjanje krhotina iz oka moglo bi dovesti do veće štete nego koristi .

5. Uklanjanje gaze i stavljanje nove dok još teče krv

Kod veće ozljede iz koje teče krv, savjetuje liječnica, obavezno je previti ranu i staviti gazu. Međutim, najveću grešku koju ljudi rade u ovoj situaciji je stavljanje nove gaze nakon što je stara već jako natopljena krvlju. U takvoj situaciji se samo na staru gazu dodaje nova, slojevi se nadograđuju dok god krvarenje ne oslabi.

6. Odlazak u toalet prilikom gušenja

Naime, što se tiče gušenja u javnosti, u takvom slučaju najbolje bi bilo ostati ‘u gužvi’. Tako će vam najprije netko pružiti pomoć ili upotrijebiti Heimlichov hvat i tako iz tijela izbaciti uzrok gušenja.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno