Pratite nas

Zdrav život

Šta je to ‘Protokol za jutarnje čišćenje jetre’?

Spasite li jetru, spasit ćete i svoje srce, mozak, imunosni sustav, kožu i probavu, piše Medicinski medij Anthony William u knjizi Zdrava jetra. Dobro ćete spavati, razine šećera u krvi će vam biti uravnotežene, krvni pritisak će se sniziti, smršavit ćete i izgledati i osjećati se mlađe. Glava će vam biti bistrija, bit ćete spokojniji i sretniji. Kad život postane preopterećen i prezaposlen, samo trebate slijediti Protokol za jutarnje čišćenje jetre koji se sastoji od sljedeće dvije upute

  • Dobro se hidratizirajte, posebice odmah ujutro.
  • Prije ručka nemojte jesti radikalne masnoće.

I dalje možete jesti tokom cijelog jutra ako želite – ali izbjegavajte hranu koja sadrži masnoće i pijte puno tekućine. Mnogo je toga što možete učiniti ne biste li pojačali jutarnje zdravstvene učinke, o čemu detaljno piše Anthony William u knjizi Zdrava jetra. Ali, temelj Protokola za jutarnje čišćenje jetre vrlo je jednostavan i upravo su ova dva navoda ono čemu ćete se nanovo vraćati. Uz Protokol za jutarnje čišćenje jetre (brzo lagano čišćenje koje možete isprobati kad god želite) tu je i Protokol za spas jetre 3:6:9 (9-dnevni plan za iscjeljenje jetre).

Kad prolazite kroz jedan od onih dana kad vam je glava poput balona zbog svega što morate učiniti, znajte da, kad tokom jutra izvršite ta dva zadatka – hidratizaciju i izbjegavanje masnoća – to je već vaša pobjeda. Velika pobjeda!

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno