Pratite nas

Zdrav život

Zašto su jaja tako dobra za mršanje?

Odavno je poznata činjenica da su jaja nutritivno vrijedna namirnica, s izuzetnim proteinskim profilom, a u prosjeku sadrže tek 70 kcal po komadu. I uopšte ne sadrže mnogo masti! Bjelanjak jajeta smatra se idealnim izvorom bjelančevina jer sadrži sve esencijalne aminokiseline u pravim omjerima.

“Odbačene su teorije da jaja povisuju holesterol te da ih zbog toga treba izbjegavati, a sve češće se ističu kao poželjna namirnica, ako želiš smršavjeti. Bogata su bjelančevinama i zdravim mastima te su zasitna iako nemaju puno kalorija. Tako je jedna studija provedena među 30 žena s prekomjernom težinom koje su jele jaja za doručak pokazala da su jele manje sljedećih 36 sati, dok je druga slična studija pokazala da ako jedemo jaja za doručak, ona ubrzavaju gubitak na težini, pod uvjetom da osoba pazi na unos kalorija”, piše 24 sata.

“Upravo su zbog sadržaja kolesterola jaja svrstana na ”crnu listu” namirnica prije tridesetak godina. Međutim, tijekom posljednjih godina ipak im zasluženo raste nutricionistički rejting. Istraživanje skupine znanstvenika sa Harvard School of Public Health koje je trajalo punih 14 godina iznjedrilo je rezultate koji su jaja prikazali u sasvim pozitivnom svjetlu. Studija je provedena na 117,000 medicinskih sestara, a rezultati studije pokazali su da nema razlike u riziku od bolesti srca u ispitanica koje su jele prosječno jedno jaje tjedno i ispitanica koje su jele više od jednog jaja dnevno”

Također, novo izvješće s poznate Mayo klinike iznosi kako konzumacija četiri jaja tjedno neće povisiti rizik od bolesti srca, a pretjerivanje s unosom jaja ipak može dovesti do povišenog kolesterola. Za zdrave osobe preporučuje se unositi manje od 300 mg kolesterola dnevno, dok se za osobe koje pate od kardiovaskularnih bolesti ili dijabetesa preporučuje ograničiti unos kolesterola na 200 mg dnevno.

“Jedno veliko jaje sadrži otprilike 186 mg kolesterola koji se nalazi u žumanjku. Još jedno novo istraživanje, objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition, pokazalo je kako jaja ne povećavaju rizik za dijabetes. Znanstvenici s Harvarda odlučili su istražiti povezanost konzumacije jaja i dijabetesa, budući da su neke ranije studije ukazale na veći rizik za dijabetes tipa 2 kod ljudi koji često jedu jaja. U 11-godišnjem istraživanju je sudjelovalo gotovo 4000 ispitanika starijih od 65 godina koji su jaja jeli povremeno ili svakodnevno. U ovoj studiji nije otkrivena nikakva poveznica konzumacije jaja i ukupnog unosa kolesterola s razvojem dijabetesa tipa 2”

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno