Pratite nas

Zanimljivosti

Znanstvenici otkrili zašto kosa posijedi zbog stresa i kako to zaustaviti

Znanstvenici su objavili da su možda otkrili zašto kosa može posijediti od stresa kao i mogući način da se to zaustavi bez korištenja boje za kosu, prenosi BBC.

U pokusima na miševima matične stanice koje kontroliraju boju kože i kose postale su oštećene nakon intenzivnog stresa.Tamno krzno miševa potpuno je pobijelilo u roku od nekoliko tjedana. Američki i brazilski znanstvenici uvjereni su da to treba dalje istražiti kako bi se razvio lijek koji sprječava gubitak boje kose uzrokovan starenjem. Iako je uglavnom riječ o prirodnom procesu starenja, stres također može imati ulogu

Međutim, znanstvenici ne mogu sa sigurnošću reći kako stres utječe na našu kosu.

Znanstvenici koji su proveli studiju, objavljenu u časopisu Nature, sa sveučilišta u Sao Paulu i s Harvarda, smatrali su da su učinci povezani s matičnim stanicama melanocita, koje proizvode melanin i odgovorne su za boju kose i kože. Dok su provodili pokuse na miševima naišli su na dokaz da je to stvarno tako.

“Sada smo sigurni da je stres odgovoran za ovu specifičnu promjenu vaše kože i kose i kako to funkcionira”, rekla je autorica studije prof. Ya-Cieh Hsu sa sveučilišta Harvard.

Oštećenje je trajno
Bol je kod miševa izazvala oslobađanje adrenalina i kortizola, što je ubrzalo otkucaje srca i dovelo do porasta krvnog pritiska. To je utjecalo na živčani sustav i prouzročilo akutni stres.

Taj je proces zatim ubrzao trošenje matičnih stanica koje proizvode melanin u folikulima kose. “Očekivala sam da je stres loš za tijelo”, rekla je Hsu. “Ali je štetan učinak stresa koji smo otkrili bio veći od onoga što smo mogli zamisliti.”

“Nakon samo nekoliko dana izgubljene su sve matične stanice koje regeneriraju pigment. Jednom kada ih više nema, pigment je nemoguće regenerirati – oštećenje je trajno”, istaknula je. U drugom pokusu znanstvenici su otkrili da mogu blokirati promjene tako da miševima daju lijek protiv visokog pritiska.

Usporedivši gene miševa pod stresom s drugim miševima, mogli su identificirati protein uključen u stvaranje oštećenja matičnih stanica zbog stresa. Kada je protein CDK suzbijen, liječenje je također spriječilo promjenu boje njihova krzna.

To otvara znanstvenicima prostor za odgađanje pojave sijede kose. Hsu je rekla da ta otkrića nisu lijek za sijedu kosu nego tek početak dugog puta traženja rješenja za ljude. “Ovo nam također daje ideju o tome kako stres može utjecati na mnoge druge dijelove tijela”, kazala je Hsu za BBC.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno