Pratite nas

Zanimljivosti

Ova “loša” navika može poboljšati imunitet i osloboditi od stresa!

Iako se čini banalno i bake su vas uvijek upozoravale kako to nije dobro za zdravlje, hodanje s bosim stopalima prešlo je od čudnovatog trenda kontrakulture, do znanstveno istražene prakse s nizom značajnih zdravstvenih prednosti, poput povećanja antioksidanata, smanjenja upale i poboljšanja sna.

Odnosi se na hodanje bosim nogama po zemlji, travi ili pijesku (što znači: bilo koja prirodna površina). Stoga ćemo morati sići s trotoara. Rane studije pokazuju da zdravstvene koristi dolaze iz odnosa između naših tijela i elektrona u zemlji. Planeta ima svoj prirodni naboj, a čini nam se da bolje radimo kada smo s njom u izravnom kontaktu.

Zašto bismo hodali bosi?
Nekoliko studija pokazalo je da hodanje bosim nogama po zemljanim površinama ima pozitivan učinak na kronične bolesnike u poboljšanju sna, kao i u borbi protiv srčanih bolesti i ubrzanju metabolizma. Bez obzira na dokazane prednosti, česte šetnje prirodom nešto su što se svakako treba prakticirati. Redovito hodanje od samo pola sata dnevno može umanjiti rizik od raka, poboljšati zdravlje kardiovaskularnih sustava, regulirati težinu i spriječiti dijabetes. Osim toga, hodanje poboljšava oksigenaciju krvi, cirkulaciju i imunološki sustav, uklanja toksine i oslobađa od stresa.

Istina je da ove stvari možemo regulirati i članstvom u lokalnoj teretani, ali odlazak u prirodu ipak ima svoje prednosti. Kao prvo, čak i ako uživamo u tome, odlazak u teretanu obično je posao. S druge strane, hodanje u prirodi znači prijeći u trenutak, a ne pokušati nešto postići. Što je još važnije, okruženi smo svježim zrakom, čistim, bogatim kisikom i prekrasnim krajolikom, a ne mirisom teretane i televizorima ravnog ekrana. I nema članarine.

Prednosti hodanja
Osim toga, hodanje stvara fizičke i emocionalne ritmove. Za razliku od trčanja, koje je po definiciji užurbano i pod velikim utjecajem, hodanje je nježno, njeguje i daje nam prostor. Imamo priliku proraditi događanja tijekom dana. Osim toga, čak i lagana šetnja oslobađa endorfine.

Najvažnije je da duboko dišemo. Dok hodamo, naše disanje počinje se sinkronizirati s našim kretanjem. Doživljavamo osjećaj ekspanzije i slobode.

Nema čovjeka čijim tijelom nisu prošle dobre vibracije kada mu je nakon dugog radnog dana bliska osoba krenula masirati stopala. No, osim što stopala nose cijelu našu težinu, ona su, prema vjerovanjima liječnika kineske medicine, svojevrsno ogledalo u kojemu se ogledaju svi naši organi, žlijezde i dijelovi tijela.

Drugim riječima, stopala su prepuna refleksnih zona čijim se doticanjem i pritiskanjem može djelovati na protok energije u svakom pojedinačnom organu. Protiče li energija dobro, tijelo je u optimalnom stanju, ali ako nastanu zastoji, to se može očitovati kao bolest.

Konačno, hodanje postaje više od samog vježbanja; ono postaje „oblik liječenja“, uklanjajući naš stres i zamjenjujući ga dobrobiti na svim razinama.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno