Pratite nas

Hrana i zdravlje

10 začinskih biljaka koje čuvaju zdravlje, a imamo ih u kuhinji

Kopar
Budite zdravi dodavanjem više kopra svojoj prehrani. Losos s kremastim umakom od kopra ukusno je mjesto za početak. Istraživanja su otkrila da kopar ima antimikrobna svojstva i može zaustaviti rast određenih vrsta bakterija koje vode do bolesti.

Peršun
Ova skromna biljka može ponuditi više od samo ukrašavanja. Peršin je bogat vitaminima koji mogu pomoći kod usporavanja rasta stanica raka i poznato je da smanjuju krvni tlak, piše Taste of home. Od danas počnite stavljati što više peršina na svoju hranu.

Bosiljak
Ova biljka puna je hranjivih sastojaka, a dobra je za naše zdravlje. Otkriveno je da smanjuje upalu, a može olakšati simptome prehlade. Sljedeći put kad osjetite kako vas sustiže prehlada, napravite pesto ili dodajte puno bosiljka u hranu.

Maslačak
Ako nikada niste probali ovu biljku, vrijeme je za to. Započnite s laganom i ukusnom salatom od maslačaka ili skuhajte šalicu čaja od maslačka. Ova biljka pomaže kod probave i može poboljšati rad mokraćnog mjehura i jetre.

Paprena metvica
Zakuhajte malo svježeg čaja od metvice kako biste poboljšali fokus i podigli raspoloženje. Paprena metvica također može ublažiti mučninu.

Kopriva
Kada planirate kuhati sa svježim biljem, kopriva vjerojatno nije prva na vašem popisu. Ipak, ova manje poznata biljka je dobra za naše zdravlje. Otkriveno je da smanjuje upalu i bol od artritisa, kao i da je odlična za sjajnu i zdravu kosu. Obavezno nosite rukavice dok rukujete s koprivom.

Lovorov list
Ova biljka je čest dodatak različitim jelima, ublažit će bol i probleme sa sinusima, ali i ojačati imunološki sustav.

Ružmarin
Nabavite ga kako biste poboljšali zdravlje srca, može spriječiti oštećenje krvnih žila što dovodi do srčanih bolesti. Ružmarin ima snažan okus koji je savršen za jela od mesa i krumpira.

Vlasac
Ova izvrsna zelena biljka trebala bi biti obavezan dodatak vašoj hrani. Povezana je sa smanjenjem rizika od raka želuca.

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno