Pratite nas

Zdrav život

6 nenamjernih grešaka koje ponavljate, a njima ugrožavate zdravlje bubrega

Loše zdravlje bubrega može utjecati i na povećanje rizika od srčanog infarkta ili moždanog udara.

Bubrezi su važni za zdravo funkcioniranje tijela jer reguliraju krvni tlak, ravnotežu vode i elektrolita te eliminiraju štetne tvari iz organizma. Imajte na umu kako se šteta nanesena bubrezima često ne može popraviti, stoga pripazite na sljedeće navike, i ako ste u mogućnosti, svakako ih ispravite!

1. LJUBITELJ STE BRZE HRANE
Problem leži u velikim količinama soli koja se nalazi u ovakvim proizvodima, koji ne samo da su loši za zdravlje srca nego i zdravlje bubrega. Kada se u organizam unosi previše soli, tijelo ga mora izbaciti mokrenjem, a tako se gubi i kalcij. Previše kalcija u urinu može uzrokovati nastanak kamenca, tvrdi dr. James Simon s klinike Cleveland.

2. VISOK KRVNI PRITISAK
Znanstvenici su na osnovu ispitanih 280 000 žena i isto toliko muškaraca, otkrili da visoke vrijednosti krvnog pritiska mogu znatno utjecati na razvoj bolesti bubrega. “Bubrezi su ustvari jedan veliki organ pun krvnih žila i tekućine, pa ako imate visok krvni pritisak, on utječe i na male krvne žile u bubrezima, što će ih oštetiti.”, zaključuje dr. Simon.

3. PUŠENJE CIGARETA
Utjecaj cigareta na pluća i srce već su poznati, no istraživanja pokazuju kako su pušači skloniji imati bjelančevine u urinu, što je znak oštećenja bubrega. Bolesti koje utječu na rad bubrega, poput dijabetesa i visokog tlaka, također pogoršava sklonost cigaretama, a pušačima češće treba dijaliza ili transplantacija bubrega, pokazala su istraživanja.

4. KORIŠTENJE TABLETA PROTIV BOLOVA DULJE VRIJEME
Dugotrajno korištenje tableta protiv bolova, posebno u velikoj količini, štetno djeluje na tkivo i strukturu bubrega. I lijekovi koji se dobiju na recept i oni bez recepta mogu utjecati na smanjenje dotoka krvi u bubrege. Nesteroidni protuupalni lijekovi koji se koriste za liječenje bolova i povišene temperature, glavni su uzrok tome.

5. NE PIJETE TEKUĆINU KAD STE ŽEDNI
Popularno je vjerovanje da je organizmu na dan potrebno 8 čaša vode kako bi bubrezi dobro radili. Ali ako popijete samo 6 čaša, njima će biti dovoljno za rad.
Voda pomaže bubrezima u eliminaciji toksina i sprječavanju nastanka bubrežnih kamenaca i infekcija, dok dehidracija povećava rizik od tegoba s bubrezima za 20 posto.

6. IMATE VIŠKA KILOGRAMA
Ovo i nije posebno iznenađenje: Višak kilograma opterećuje tijelo i tako vas stavlja u rizičnu skupinu za razvoj bubrežnih bolesti. Problemi s inzulinom (dijabetes) uzrokuje upale oštećenja bubrega, pa bi svatko tko boluje od dijabetesa trebao redovno kontrolirati zdravlje bubrega.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Brzinsko mršavljenje: Kako skinuti kilograme u pet dana?

Bliži vam se obiteljsko slavlje, prijateljičino vjenčanje ili neki drugi bitan događaj i želite zabljesnuti u omiljenoj haljini, no u nju ne možete ući… Može li se u pet dana “izbrusiti” liniju? Naravno da može! Evo što vam je činiti.

Svaki dan vježbajte
S obzirom da govorimo o periodu od pet dana, nema preskakanja treninga. Kalorije treba saorjeti kako bi se vidio pomak na vagi. Redoviti treninzi su najbrži način mršavljenja. Svaki dan odradite trening u trajanju 55 minuta, Odličan izbor je trčanje, aerobik ili plivanje.

Obilno doručkujte
Kada smo kod brzog mršavljenja, nema važnije obroka od doručka. Ne preskačite ga. Obilan doručak pokrenut će metabolizam, a brzi i aktivan metabolizam bitan je za skidanje kilograma. Jaja, osobito bjelanjci, dobar su izbor, a osim njih odlične za doručak su i zobene pahuljice. I jedna i druga namirnica sadrže puno proteina, koji su važni za mršavljenje. Ugljikohidrate u ovih pet dana svedite na minimum, a zaboravite i na slatko i alkohol.

Brojite kalorije
Brojanje kalorija važno je za brzo mršavljenje, odnosno instant dijete. Svedite ih nam minimum, onoliko koliko vam treba da neometano funckionirate kroz dan. Ako dnevno unesete 3000 kalorija, smanjite li dnevni unos za samo 700, mogli biste izgubiti pola kilograma svaki dan. Kada osjetite glad prvo ju pokušajte utažiti vodom, nerijetko smo samo žedni. Osim toga, voda je izuzetno bitna kod mršavljenja, ali i inače za zdravo funkcioniranje organizma.

Držite li se ovih savjeta, kilograme ćete izgubiti u pet dana, no nakon toga ne pretjerujte s dijetom, već usvojite zdrave navike i održavajte težinu na najbolji mogući način, bez restriktivnih dijeta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno