Pratite nas

Zdrav život

Imate osjećaj da će vas uloviti prehlada? Za prevenciju napravite ovih 6 stvari

Znate onaj osjećaj kao da ćete se razboljeti, do ničega vam nije, a prehlada samo što vas nije uhvatila…

Nemojte očajavati! Postoji nekoliko trikova koje možete primjeniti i na vrijeme zaustaviti prehladu!

1. Unosite tekućinu
Pijenje dovoljne količine vode pomaže da vaš imunitet funkcionira poput dobro podmazane mašine. Osim vode, birajte juhe i biljne čajeve.

2. Sokovi od narandže
Svi znamo da bez vitamina C nema ni zdravog imuniteta. Upravo zato je dobro birati svježe cijeđene sokove od narandže koji opskrbljuju organizam tekućinom i vitaminom C. Koristite i drugo viće po želji; jagode, borovnice, kivi, mango…

3. Grgljanje slane vode
U čašu tople vode stavite žličicu soli i grgljajte ujutro i navečer. Pomoći će, pogotovo ako već osjećate upalu i bolno grlo.

4. Zaboravite na slatkiše
Znanstvenici tvrde da konzumiranje namirnica s puno šećera i zasićenih masnoća daje priliku virusima da se šire gornjim dišnim sustavom. Stvar je u tome da slatka i masna hrana može uzrokovati upale koje oslabljuju imunitet.

5. Birajte bijeli luk
Genijalna namirnica koja je itekako dobro došla u prehrani, pogotovo u sirovom obliku. Izvor je organosumpornih spojeva (poput alicina) koji imaju imunomodulatorna svojstva i ublažavaju simptome gripe i prehlade.

6. Puno odmora
Odmor je jako važan jer pomaže imunološkom sistemu da se bori protiv bolesti i prehlada. Odmarajte koliko god možete i spavajte po noći bez da provodite vrijeme na mobitelu. Tijelo će vam biti zahvalno na konkretnom odmoru.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Znate li zašto biste u svaku salatu trebali dodati kašiku ulja?

Voće i povrće je puno nutrijenata poput vitamina, minerala i antioksidansa koji nam mogu pomoći u zaštiti organizma, ali i borbi protiv raznih bolesti. Mnogi nutrijenti koji se nalaze u voću i povrću su topivi u vodi i tako vrlo jednostavno dospijevaju u naš organizam. No neki od tih vrijednih spojeva nisu topivi u vodi nego ulju. Upravo zato bi dodatak ulja u salatu mogao pomoći vašem zdravlju.

Znanstvenici su kao primjer uzeli karotenoide, biljne pigmente koji voću i povrću daju jarke boje, a našem organizmu služe kao odlični antioksidansi. Poznati su razni pozitivni učinci karotenoida na organizam, poput zaštite od raka i bolesti srca.

Istraživanjem objavljenom u časopisu “Molecular Nutrition and Food Research” dokazano je da je razina karotenoida u krvi puno veća nakon što su ispitanici konzumirali salatu s uljem, nego kada su konzumirali salatu bez ulja.

Je li bitno koje ulje koristimo?
Količina apsorbiranih karotenoida razlikuje se s vrstom ulja. Najbolji omjer korištene količine ulja i razine karotenoida u krvi imala su ulja s visokim udjelom jednostruko nezasićeni masnih kiselina, kao što su maslinovo ulje i hladno prešano ulje uljane repice. Isti učinak ima i avokado koji je odličan izvor B vitamina i minerala poput magnezija, bakra i fosfora.

Koliko ulja je potrebno?
Isto istraživanje pokazalo je da 3 grama ulja ima jednak učinak kao i 20 grama. To znači da bi već jedna žličica maslinovog ulja imala veliki učinak na to koliko nutrijenata apsorbiramo iz voća i povrća. Prema uputama Europske agencije za sigurnost hrane, dnevna doza maslinovog ulja koja je potrebna da se uoči pozitivan učinak na organizam je 20 grama.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno