Pratite nas

Hrana i zdravlje

Alarmantno visok nivo šećera u gaziranim sokovima

Nova zdravstvena studija univerziteta Queen Mary iz Londona pokazala je da gazirani sokovi sadrže alarmantno visok nivo šećera, neki i do 12 kašičica po limenci.

Istraživanje je pokazalo da sadržaj šećera u nekim gaziranim pićima ide i do 52,8 g (12 kašičicapo limenci od 330 ml. Pića sa ukusom Cole, najpopularnijim ukusom u Velikoj Britaniji, sadrže u prosjeku 35 g šećera po limenci. Većina gaziranih pića sa šećernim zaslađivačima koja su dostupna u prodaji prelaze maksimalni dnevni preporučeni unos šećera za odrasle (30 g) i djecu (24 g). To znači da ova pića ne mogu biti korištena kao dio “zdrave i balansirane ishrane“, iako to tvrde njihovi proizvođači.

Bezalkoholna pića su glavni izvor unosa slobodnih šećera kod djece i tinejdžera, odnosno drugi glavni kod odraslih.

Velikoj Britaniji se radi na tome da se proizvođači stimulišu na smanjenje količine šećera u svojim proizvodima. Predloženo je da se pića koja sadrže manje od 5 g šećera u 100 ml oslobode plaćanja poreza. Ona pića koja budu imala do 8 g šećera, biće oporezovana manjim iznosom, a pića koja sadrže preko 8 g biće podložna najvišim poreskim stopama.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) preporučuje manje od 10% ukupnog energetskog unosa kroz slobodne šećere, što je ekvivalent od 50 g ili oko 12 kašičica po danu za osobe kojima je dnevni unos kalorija oko 2000. Najbolje za zdravlje potrošača je da taj unos bude ispod 5%, ako već nije moguće skroz izbaciti gazirana pića iz svakodnevne upotrebe.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Moćne ‘mrvice’ koje sadrže dvostruko više kalija od banane

Ove sjemenke imaju visoku prehrambenu vrijednost koja daje više energije, pomaže vam da jasnije razmišljate, umanjuje bolove, a pomaže i u jačanju kose i noktiju. Volite li ih?

U chia sjemenkama niz je nutrijenata u udjelima koji premašuju i mnoge druge poznate izvore hranjivih tvari – sadrže dvostruko više kalija nego banane i triput više antioksidansa od bobičastog voća.

U njima nalazimo vitamine i minerale kao što su magnezij, fosfor, kalcij, cink, mangan, vitamini A, D, K i E i vitamini B skupine.

Chia je tradicionalna biljka Južne i Središnje Amerike. Koristili su je drevni Azteci da bi izdržali duga putovanja te suzbili bolove u zglobovima i kostima. Bogata je omega masnim kiselinama, vlaknima, antioksidansima i aminokiselinama.

Suplementi bogati omega masnim kiselinama djeluju protuupalno, poboljšavaju strukturu stijenke krvnih žila, cirkulaciju u tkivima, a samim time djeluju na izdržljivost i energiju.

Velika je korist za zdravlje od chia sjemenki jer imaju visoku prehrambenu vrijednost koja daje više energije, pomaže vam da jasnije razmišljate, umanjuje bolove, a pomaže i u jačanju kose i noktiju.

Mogu se uzimati zasebno, ali i miješati s drugom hranom. Chia sjemenke s pravom nose titulu supernamirnice. I nisu samo modni hit jer postoje i znanstvene potvrde o njihovu blagotvornom utjecaju na ljudsko zdravlje. U sitnim sjemenkama skriva se prava riznica važnih tvari i spojeva: mnoštvo prehrambenih vlakana, vitamina, minerala, aminokiselina…

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno