Pratite nas

Zdrav život

Bolovi u želucu – kada trebate obavezno otići kod liječnika?

Želučane tegobe sve su češće, a do želučanih bolesti dolazi i zbog modernog te stresnog načina života.

Bezbroj je čimbenika koji mogu dovesti do bolova u želucu, a među njima je i stres kojem smo sve više izloženi, zatim konzumacija alkohola, a tu je i neadekvatna prehrana.

  • Kafa ako se konzumira u pretjeranim količinama može izazvati želučane poteškoće.
  • Neredovita i nekvalitetna prehrana kao što je hrana bogata mastima, začinjena hrana, hrana obogaćena aditivima i konzervansima doprinose razvoju želučanih poteškoća.
  • Upotreba određenih lijekova uz prisutnost nekih drugih bolesti samo su neki od čimbenika koji dovode do bolesti želuca.

Kada trebate obavezno potražiti liječničku pomoć?
Simptomi se razlikuju od osobe do osobe, a pojedinci će tražiti pomoć zbog iznenadne boli u želucu.

Drugi će pak tražiti pomoć zbog povraćanja, nadutosti i sličnih simptoma. U svakom slučaju snažna bol u želucu koja se širi u trbušnu šupljinu uz nadutost, mučninu i povraćanje, izostanak stolice ili prisustvo krvi u stolici je znak za uzbunu.

I zato u takvim situacijama svakako otiđite kod liječnika na pregled.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Znate li zašto biste u svaku salatu trebali dodati kašiku ulja?

Voće i povrće je puno nutrijenata poput vitamina, minerala i antioksidansa koji nam mogu pomoći u zaštiti organizma, ali i borbi protiv raznih bolesti. Mnogi nutrijenti koji se nalaze u voću i povrću su topivi u vodi i tako vrlo jednostavno dospijevaju u naš organizam. No neki od tih vrijednih spojeva nisu topivi u vodi nego ulju. Upravo zato bi dodatak ulja u salatu mogao pomoći vašem zdravlju.

Znanstvenici su kao primjer uzeli karotenoide, biljne pigmente koji voću i povrću daju jarke boje, a našem organizmu služe kao odlični antioksidansi. Poznati su razni pozitivni učinci karotenoida na organizam, poput zaštite od raka i bolesti srca.

Istraživanjem objavljenom u časopisu “Molecular Nutrition and Food Research” dokazano je da je razina karotenoida u krvi puno veća nakon što su ispitanici konzumirali salatu s uljem, nego kada su konzumirali salatu bez ulja.

Je li bitno koje ulje koristimo?
Količina apsorbiranih karotenoida razlikuje se s vrstom ulja. Najbolji omjer korištene količine ulja i razine karotenoida u krvi imala su ulja s visokim udjelom jednostruko nezasićeni masnih kiselina, kao što su maslinovo ulje i hladno prešano ulje uljane repice. Isti učinak ima i avokado koji je odličan izvor B vitamina i minerala poput magnezija, bakra i fosfora.

Koliko ulja je potrebno?
Isto istraživanje pokazalo je da 3 grama ulja ima jednak učinak kao i 20 grama. To znači da bi već jedna žličica maslinovog ulja imala veliki učinak na to koliko nutrijenata apsorbiramo iz voća i povrća. Prema uputama Europske agencije za sigurnost hrane, dnevna doza maslinovog ulja koja je potrebna da se uoči pozitivan učinak na organizam je 20 grama.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno