Pratite nas

Hrana i zdravlje

Celer – moćna biljka koju je dobro jesti svaki dan

Celer je već neko vrijeme jako popularna biljka, pogotovo u obliku soka. Donosimo vam sve razloge zašto biste ga trebali češće konzumirati.

Malo kalorija i hIdratizira

Jedna velika stabljika sadrži samo 7 kalorija, ali i sadrži puno vode. Istraživanja također pokazuju da žvakanja celera smanjuje glad i pojačava oslobađanje hormona zbog kojeg se osjećamo sito.

Sadrži važne nutrijente

Celer također sadrži nekoliko važnih vitamina i minerala. Vitamin A jača imunitet, zdravlje kože i očiju. Vitamin K pomaže kod zgrušavanja krvi i štiti gustoću kostiju. Ovaj vitamin potreban je za stvaranje kostiju, a manjak je povezan s većim rizikom od lomova. Kalij podržava rad srca, kontrakcije mišića i pomaže u održavanju mišićne mase. Celer također sadrži manje količine vitamina C, vitamine skupine B, kalcij, magnezij i mangan.

Antioksidansi

Celer sadrži preko desetak vrsta antioksidansa i desetak moćnih protuupalnih tvari. Smatra se da ovi spojevi štite od staničnih oštećenja koja mogu dovesti do preranog starenja i različitih bolesti.

Probavni sustav

Vlakna u celeru, jedan gram po velikoj stabljici, potiču zdravlje crijeva i redovitu probavu. Također povećavaju osjećaj sitosti što je dobro za kontrolu težine.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ljuta papričica upola smanjuje rizik za srčani udar

Ako ne jedete često ljute papričice, trebali biste. Talijanski znanstvenici s instituta Neuromed objavili su da ljuta paprika, ako se redovito jede, smanjuje mogućnost srčanog udara u prosjeku za 44 posto i moždanog udara za 61 posto.

Holesterol
U istraživanju su koristili podatke 23 hiljade ispitanika tijekom osam godina, a sudionici istraživanja jeli su ljutu papriku barem četiri puta tjedno. Rezultate istraživanja objavio je stručni časopis Journal of the American College of Cardiology. Njihovo je istraživanje pokazalo korist za zdravlje koje imaju ljute papričice neovisno o načinu prehrane.

Najviše dobroga za srce i krvne žile dolazi od kapsaicina, fitotvari odgovorne za okus ljute paprike, koji pomaže u snižavanju kolesterola, a može blokirati i ekspresiju gena povezanog s rizikom za aterosklerozu.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno