Pratite nas

Zanimljivosti

Japanke su najlakša obuća, ali pazite: Od njih stradavaju leđa

Japanke su najpopularnija ljetna obuća jer su lagane, lako ih i brzo obujemo i još brže izujemo. Možemo ih smočiti, stopala u njima dišu, lijepe su zbog različitih boja i dizajna i cjenovno su prihvatljive. S druge strane, japanke su “neprijatelj” našim stopalima, govori dr. med. Borna Strahonja iz Specijalne bolnice za ortopediju i traumatologiju Akromion.

Za to je mnogo razloga. Gornjište japanke izaziva trenje na koži između prva dva prsta i na gornjem dijelu stopala zbog čega nastaju žuljevi i natisci.

– Jednako tako, ako je japanka premala, a nožni palac ‘visi’ preko ruba razvijaju se bolni žuljevi – govori dr. Strahonja. Predugo nošenje može i trajno oštetiti nožne prste.

– Hod u japankama djeluje jednostavniji jer ih samo obujemo i krenemo, ali u stvarnosti naše stopalo se puno više napreže jer se mišići stopala muče s održavanjem japanke na nozi, što je i vidljivo kao odizanje prstiju prilikom izvođenja koraka. – kaže dr. Strahonja.

Dodaje kako zbog nedostatne mekoće petnog dijela, dolazi do veće sile udara pete o podlogu kod hodanja u usporedbi s klasičnom obućom. Prilikom biranja japanki je, kaže, potrebno obratiti pažnju na kvalitetu materijala i same izrade, potporu za petu, “jezik” s prednje strane, čvrsti, nesavitljivi potplat te potporu za uzdužni svod stopala.

– Nažalost takve japanke imaju i višu cijenu te su estetski možda manje atraktivne, ali naša stopala u njima se mnogo manje muče. Važno je i da se iznošena obuća redovito mijenja, a najvažnije od svega je prilagoditi duljinu nošenja japanki i aktivnosti koje se u njima izvode – objašnjava ortoped.

Probleme nošenja japanki dijelimo na akutne i kronične.

– Akutne su stopala izložena ozljedama poput porezotina, prijeloma i uganuća, opeklinama od sunca, nastanku žuljeva i natisaka. S odgodom se razvijaju bolni prednji dio stopala, sindromi prenaprezanja poput plantarnog fascitisa, sindroma Ahilove tetive te upala mišića stopala, odnosno deformiteti prstiju poput tzv. čukljeva i čekićastih prstiju. Najveći dio navedenih problema ne nastaje preko noći, ali tijelo pamti i prije ili kasnije vrati – kaže dr. Strahonja. Sandale su, napominje, bolja opcija.

– One su svakako prihvatljivija ljetna obuća s obzirom na čvršći potplat, remenčiće koji obavijaju stopalo te potporu u petnom dijelu. Sve navedeno omogućava ravnomjernije opterećenje stopala. I natikače su prihvatljive ako zadovoljavaju standarde anatomske obuće – ističe.

Koliko ih dugo smijemo nositi?
To je jako teško odrediti jer ovisi o kvaliteti same japanke, intenzitetu i vrsti dnevnih aktivnosti te anatomiji stopala, odnosno tijela koje japanke nosi. Što ste teži, stopala će vam više – trpjeti.

Nisu ni za planinu, ali ni za vrtlarenje
Preporučljivo je nošenje skratiti koliko je moguće te ih nikako ne nositi prilikom aktivnosti poput planinarenja, bicikliranja, hoda na veće udaljenosti, vrtlarskih radova, rukovanja teškim alatima ili kod težih fizičkih poslova, govori ortoped Borna Strahonja.

Čukljevi i čekićasti prsti
Nošenje japanki svakako bi trebali izbjegavati ljudi sa spuštenim stopalima, devijacijom kosti nožnog palca ili drugim deformitetima stopala. Kao dugoročna posljedica naprezanja stopala razvija se neravnoteža mišića stopala te deformitet prstiju kao što su tzv. čukljevi i čekićasti prsti.

Skuplje su, ali bolje za nogu
Kad birate japanke gledajte da su čvrstog i nesavitljivog potplata, tako da budu potpora za uzdužni svod stopala. U njima će se noge manje mučiti. Ako ste japanke iznosili, i u njima su nastala udubljenja, bacite ih.

Bolove u leđima ne možete izbjeći
Dugotrajno hodanje u japankama utječe i na cijelo držanje jer se zbog lošijeg prianjanja na stopalu i nedostatne potpore prirodnom obliku stopala mijenja obrazac hoda te uzrokuje pojavu boli u skočnim zglobovima, kukovima i donjem dijelu leđa.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno