Pratite nas

Zanimljivosti

Je li gazirana voda dobra za vas? Dvije stvari vjerovatno niste znali

Održavanje hidratizacije bitno je za sve tjelesne funkcije kao što je regulacija temperature, prijenos hranjivih tvari i uklanjanje otpada iz tijela. Voda nam je čak važna i kao amortizer za zglobove.

No iako većina ljudi zna da treba piti puno vode to pomalo može biti i dosadno. Pa se postavlja pitanje što je s gaziranom vodom. Koliko je dobra za naše zdravlje?

Gazirana voda sadrži povećanu količinu ugljikovog dioksida, količina ovisi o izvoru ili o tome koliko se dodaje tijekom punjenja u ambalažu. Istraživanja su pokazala da je gazirana voda slabo kisela i da je njezin pH između tri i pet. Okus koji osjećate zapravo je jači jer se nakon konzumacije gaziranog pića aktiviraju receptori boli na jeziku koji reagiraju na tu kiselinu. Zbog toga gazirana pića mogu naškoditi zubima.

Caklina, vanjski sloj naših zuba, je najtvrđe tkivo u našem tijelu. Ona je uglavnom zaslužna za jačinu zuba, a jedan od glavnih neprijatelja zubne cakline su kisele namirnice koje uzrokuju trošenje zuba. Kiselost tijela trebala bi iznad 7 jer je tijelo tada lužnato.

Normalno postoji ravnoteža između minerala u zubima i minerala u slini. Usta i slina obično imaju pH od šest do sedam, ali kada padne ispod pet i pol, molekule kalcija i fosfata prelaze iz zuba u slinu. To se može dogoditi zbog ugljične kiseline u gaziranim pićima.

Iako je obična mineralna voda bolja za vaše zube od pića kojima su dodani šećeri i okusi, obična voda je ipak najbolja jer je njezin pH oko sedam. Osim toga mineralna voda može sadržavati i soli pa je izuzetno važno paziti na količine koje unosite, piše Inverse.

Možda ćete odustati od njih: Evo koliko šećera imaju najpopularniji gazirani napici
Također je važno naglasiti da gazirana voda ne smanjuje apetit kao što se često misli, ne postoje čvrsti znanstveni dokazi. Samo ćete napuniti želudac, ali se neće dogoditi ništa posebno.Čak i kada se mineralna voda pije uz obroke, nema razlike u tome koliko će se brzo isprazniti želudac u usporedbi s običnom vodom.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Povlače vam se desni? Evo koji bi kućni lijekovi mogli pomoći

Primjetno smanjivanje desni, otvorena područja korijena zuba, labavi zubi, loš zadah i natečene, crvene, bolne i krvave desni – to su uobičajeni znakovi i simptomi povlačenja desni. Brzo liječenje povlačenja desni od iznimne je važnosti kako zubi ne bi ispadali i da ih ne bi trebalo vaditi. Teži slučajevi povlačenja desni mogu zahtijevati i kirurško liječenje.

Uzroci
Budući da se povlačenje desni češće događa kod ljudi starijih od 40 godina, mnogi smatraju da je to normalan znak starenja. Međutim, to uopće nije točno. Također, povlačenje desni češće je kod muškaraca nego kod žena.

Nakupljanje bakterija i plaka duž linije desni je osnovni uzrok povlačenja desni i jedan od najvećih krivaca za to stanje je loša oralna higijena, piše Healthybuilderz.

Ostali uzroci povlačenja desni su:

  • Korištenje tvrde četkice za zube
  • Agresivno četkanje
  • Pušenje cigareta
  • Dijabetes
  • Hormonske promjene, posebno kod žena
  • Genetska bolest desni
  • Ugrožen imunološki sustav

Kućni lijekovi
Važno je da povučene desni odete provjeriti i liječiti kod stomatologa kako bi spriječili gubitak zuba.

Osim onoga što vam da stomatolog, postoji i nekoliko kućnih lijekova za koje se kaže da su učinkoviti protiv povlačenja desni.

Neki od njih su:

  • Aloe vera – Gel unutar lista aloe vere treba nanijeti na problematično područje.
  • Zeleni čaj – Konzumiranje zelenog čaja bogatog antioksidansima može puno pomoći.
  • Kokosovo ulje – Ispiranje usta kokosovim uljem poznato je kao učinkovito rješenje za povlačenje desni.
  • Eterično ulje eukaliptusa – Korisna su i njegova antibakterijska i protuupalna svojstva.
  • Hrana bogata C-vitaminom – Vitamin C potiče zdrave desni.

Prevencija
Savjeti koji će vam pomoći održati zdrave desni:

  • Redovito pranje zuba
  • Ne zaboravite važnost čišćenja koncem između zuba
  • Jedite hranu koja je bogata vitaminom C
  • Izbjegavanje pušenja cigareta
  • Redovito odlazite na kontrole stomatologu
Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno