Pratite nas

Zanimljivosti

10 stanja na kosi i koži koja otkrivaju koji ti vitamini nedostaju

Postoji niz različitih simptoma koji upućuju na to da postoji manjak određenih vitamina ili minerala u organizmu i najčešće je dovoljno staviti naglasak na namirnice koje sadrže ono što ti nedostaje ili popiti kuru multivitaminskih pripravaka kako bi riješila problem te spriječila ozbiljnije posljedice za zdravlje.

Perut u kosi – upućuje na mogući nedostatak omega-3 masnih kiselina. Ako se počešeš po glavi pa ti oko nje polete sitne bijele konfete, odmah ćeš pomisliti na perut. Uzrok može biti u gljivicama ili dermatitisu na vlasištu, prevrućem zraku iz fena kojim sušiš kosu, neredovitom pranju kose ili lošim preparatima koje pritom koristiš te stresu, ali i u – nedostatku omega 3 masnih kiselina u prehrani, tvrde stručnjaci Wellness centra u Indiani. Osim na tjemenu, taj se nedostatak može pokazati i kroz perutanje kože na laktovima, a možeš mu doskočiti tako da barem dva dana tjedno na meni uvrstiš ribu. Za zdravu kožu na tjemenu važne su i druge masne kiseline, poput alfa-linolenske kiseline (ALA), koje ima u orasima i lanenim sjemenkama.

Tanka i lomljiva kosa – mogući nedostatak vitamina B skupine očituje se u tankoj i lomljivoj kosi. Sve što ste čula o važnosti vitamina B skupine, posebno biotina, za snažnu zdravu kosu je istina. Sadrže ga jaja (žumanjak), orašasti proizvodi (bademi, kikiriki, orasi, cjelovite žitarice, banane, maline, sir, losos, kvasac, avokado, cvjetača, bobičasto voće, riba, mahunarke, gljive). No tanka i krhka kosa može biti povezana i s nedostatkom folne kiseline. Dobar izvor te kiseline su žitarice, pa čak i bijela riža, kao i salata od sirovog špinata ili šalica kuhanih šparoga.

Sjeda kosa – ako su tvoju kosu pomalo prerano prošarale srebrne niti, provjeri unosiš li dovoljno bakra s uobičajenim namirnicama. Bakar igra ulogu u proizvodnji melanina, što kosi daje boju, kaže Olivia Wagner, voditeljica skupine wellness centara u Chicagu. Navali na školjke, primjerice kamenice. Dobar izvor bakra su gljive, jetra, bubrezi, meso, borovnice, šljive, trešnje, suho grožđe, grašak, žitarice, masline, sezam te čokolada.

Hronični će se umor očitavati zbog nedostatka vitamina D. Ako si cijelo vrijeme umorna, čak i nakon što se dobro naspavaš, to je znak za uzbunu. Moguće je da ti je razina D vitamina opasno niska. Najbolji način da ga nadomjestiš je boravak na svježem zraku tijekom sunčanog vremena, i to po mogućnosti bez zaštitnih krema. Kako bi poboljšala apsorpciju, korisno je u prehranu uvrstiti više mliječnih proizvoda (jogurt) te bademovo i sojino mlijeko. I sardine, kao i gljive uzgojene pod UV svjetlom, mogu biti korisne u borbi protiv umora. A ako se udariš u rub stola i završiš s velikim modricama koje teško prolaze, tvoj je problem možda nedostatak vitamina C.

Grčevi u nogama – kao elektrolit, magnezij zajedno s kalcijem ima važnu ulogu u kontrakciji mišića. Manjak ta dva vitamina može izazvati grčenje mišića. Preporučuje se pojačati sjemenke bundeve, banane i avokado, koji su bogati magnezijem, te razne vrste zamjenskog mlijeka (primjerice bademovo). Razne vrste sira također su dobar izvor kalcija.

Zatvor – ima barem desetak mogućih uzroka, a među njima je i nedostatak vlakana te magnezija. Činjenica je da odrasli ljudi u prosjeku unose premalo magnezija, koji ima ulogu u pomicanju stolice kroz crijeva. Uz namirnice koje sadrže magnezij, pomoći si možeš i uzimanjem magnezijeva citrata od 120 mg dok se stanje ne poboljša. No ne zaboravi na vlakna. Dobar izbor su leća, brokula i jabuke.

Crte na noktima – neadekvatna kiselina želuca nije povezana s nedostatkom vitamina, ali može utjecati na apsorpciju hranjivih tvari, vitamina i minerala iz namirnica koje unosimo. Smatra se da može pomoći unos vode sa žlicom jabučnog octa uz obrok, a ako je potrebno, u ljekarni možeš nabaviti i neki probavni enzim. Dobra je vijest da oboje pomaže spriječiti nadutost nakon jela.

Modrice na nogama – mogu upućivati na nedostatak vitamina C. Taj vitamin pomaže u stvaranju kolagena, koji je uključen u stijenke krvnih žila. Modrice mogu biti znak oslabjelih kapilara. Stres utječe na apsorpciju vitamina C te ga može nedostajati čak i ako imaš osjećaj da jedeš raznoliku hranu. Jagode, brokula i mango sadrže više vitamina C nego limun ili naranča.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno