Pratite nas

Zdrav život

Kažu da je ovo najzdraviji čaj ikad: čisti jetru, topi bubrežne kamence, uništava stanice raka

Kada bi vas pitali da nabrojite top pet najzdravijih namirnica zasigurno biste i vi među njih uvrstili i – đumbir. I ne biste pogriješili, đumbir doista jest vrlo zdrava namirnica i preporučljivo ju je koristiti u svim njenim oblicima.

Đumbir je začinska biljka ljekovitih svojstava koju ljudi koriste već dulje od 7000 godina. Od njega se pravi vrlo zanimljiv čaj i pivo koje to nije. Nezamjenjiv je sastojak mnogih jela nacionalnih kuhinja diljem svijeta. Pozitivno djeluje na organizam, a cijene ga kuhari, slastičari i gurmani.

Kada bi vas pitali da nabrojite top pet najzdravijih namirnica zasigurno biste i vi među njih uvrstili i – đumbir. I ne biste pogriješili, đumbir doista jest vrlo zdrava namirnica i preporučljivo ju je koristiti u svim njenim oblicima.

Ova biljka obiluje ljekovitim svojstvima, među kojima se ističu njene sposobnosti da smanji upalne procese u tijelu, potakne probavu i ojača imunitet.

I dok se u Europi uglavnom koristio kao začin, u kineskoj, arapskoj i indijskoj narodnoj medicini đumbir se, osim u gastronomiji, zahvaljujući svojim ljekovitim svojstvima koristi i u liječenju mnogih tegoba. Slovi za učinkovito sredstvo protiv mučnine, gihta, dišnih problema, tegoba debelog crijeva, migrene, osteoartritisa, reumatoidnog artritisa i dr. Ne bez razloga, u drevnoj se indijskoj medicini naziva “velikim lijekom”. Zahvaljujući znanstvenim istraživanjima koja su opravdala njegovu široku primjenu pokazavši brojna pozitivna svojstva, objeručke je prihvaćen na Zapadu kao funkcionalna hrana i učinkovita pomoć u klasičnoj medicini.

Poštovatelji i promotori narodne i herbalne medicine ističu čaj od đumbira kao ultimativni napitak za jačanje imuniteta, borbe s upalnim procesima u tijelu te čišćenje organizma.

Stoga, donosimo jedna od recepata za čaj od đumbira koji se u posljednje vrijeme sve češće može naći na društvenim mrežama i portalima. Hvale ga kao ultimativni “lijek” kod prevencije i liječenja mnogih bolesti, no, naravno, uzmite to s rezervom – pomoći može, no kad su bolesti u pitanju ipak se prethodno posavjetujte s liječnikom.

TREBAT ĆE VAM

Sastojci:

  • 2 dcl vode
  • 1 dcl kokosova mlijeka
  • ¼ žličice kurkume
  • ¼ žličice naribanog đumbira

PRIPREMA:

Stavite vodu da se grije u lončiću.

Kad voda zavrije dodajte joj kurkumu i đumbir. Smanjite temperaturu i kuhajte na laganoj vatri 7-10 minuta.

Dodajte mlijeko i procijediti čaj u čašu.

Savjet više! Poboljšajte okus čaja dodavanjem meda. Uživajte, zdravije piće ne postoji!

Na kraju, dodajmo još jednom kako ovo nije lijek i kako nije preporučljivo koristiti ga bez da se prethodno posavjetujete s liječnikom, pogotovo ako osoba boluje od neke hronične ili teške bolesti.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Top devet namirnica koje je pametno jesti prije treninga

Tijekom rada od kuće zbog pandemije korona virusa, važno je više nego ikad da zdravlje stavimo na prvo mjesto. To uključuje hranu koja jača imunitet, uzimanje vitamina i odmor, piše Fabfitfun.

Ako je vježbanje dio vašeg uobičajenog dnevnog režima, počnite s konzumiranjem hranjivih namirnica, koje će vam pomoći tijekom i nakon treninga.

Prije nego što počnete grickati svoju užinu prije vježbanja, znajte da je vrijeme sve. Ako vježbate kasnije tokom dana, bilo bi idealno pojesti mali obrok, otprilike dva sata prije vježbanja, što će vašem tijelu pružiti dovoljno vremena da probavi obrok prije treninga. To može biti mješavina dobrih masti, proteina ili ugljikohidrata. Uz to, možete i umanjiti veličinu obroku kojeg jedete prije vježbanja, ali svakako treba pojesti nešto u manjim količinama.

Ovih devet namirnica bi bilo dobro konzumirati prije treninga:

Nemasni proteini

U nemasne proteine spadaju piletina, puretine, jaja, losos, bakalar, list i tuna. Prije treninga možete pojesti malo piletine što je savršeno za izgradnju mišićne mase, a puretina je lako probavljiva.

Jaja

Jaja su sjajan, brz obrok koji možete upariti s bijelom rižom i povrćem. Jaja su odlična alternativa proteinima ako ne želite piletinu ili puretinu.

Hljeb od cjelovitih žitarica

Izvrstan izvor složenih ugljikohidrata, hljeb od cjelovitih žitarica potaknut će vaše vježbanje na bolje. U osnovi, čitavi ugljikohidrati nisu uvijek neprijatelji, već izvor energije. Možete hljeb premazati i sa kikiriki maslacem.

Smeđa riža

Još jedan odličan oblik ugljikohidrata i vitamina B, smeđa riža može biti pomalo ‘dosadna’, pa razmislite o ovom u paru s proteinima i povrćem.

Banane

Banane su ispunjene ugljikohidratima i kalijem, što ih čini savršenim za podršku, funkciju mišića i živaca. U banani možete uživati ​​uz obrok ili spremiti za užinu prije treninga.

Zobene žitarice

Zob je puna vlakana i polako otpušta ugljikohidrate u mišićni sustav vašeg tijela. Otpuštanje ugljikohidrata omogućava da održavate energiju tijekom vježbanja. Također sadrži vitamin B, koji pomaže pretvoriti ugljikohidrate u energiju.

Slatki krompir

Drugi izvor ugljikohidrata. To je škrob, koji vašem tijelu daje energiju koja mu je potrebna tijekom vježbanja.

Grčki jogurt i suho voće

Bolje zajedno, sjajno i odvojeno. Ovaj tim kombinira ugljikohidrate i proteine ​​za snažan međuobrok. Protein u jogurtu zapravo pomaže u sprečavanju oštećenja mišića, jer se bjelančevine u jogurtu čuvaju malo duže, dok se zna da se ugljikohidrati u voću brzo razgrađuju. Ovo je savršeni zalogaj ako trebate jesti sat vremena prije vježbanja.

Juha od telećih kostiju

Juha od telećih kostiju s dodatkom masti je lako probavljiva, a izvrsno djeluje i na zdravlje crijeva. Možete ju jesti prije ili poslije treninga, a odlična je zamjena elektrolita

Voda

Pijte vodu i hidrirajte se za učinkovitu vježbu. Čak i dok radite, zaustavite se na stroju za vodu po šoljicu vode svakih 15 do 30 minuta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno