Pratite nas

Zanimljivosti

Muči vas grlobolja? Ovo su sve namirnice koje treba izbjeći…

Grlobolja obično nestaje sama od sebe u roku od sedam do deset dana ili već za par dana kod onih s jako dobrim imunitetom ili uz antibiotike. Koliko je god važno da za vrijeme grlobolje svojoj prehrani dodate neke namirnice koje će smanjiti simptome bolesti i ojačati imunološki sustav, važno je i izbjegavati one koje stanje mogu pogoršati.

Evo koje su:

Kiselo voće
Najčešće najkiselije voće sadrži i najviše C vitamina pa dodavanje tog voća u redovnu prehranu može pojačati imunološki sustav.

Ipak, voćke kiselog ukusa za vrijeme grlobolje mogu pogoršati bol pa izbjegavajte ananas, jagode, mango, naranče, grejp, limun i limetu. Dobra vijest je da C vitamina i drugih tvari koje jačaju imunitet ima i u mnogim vrstama povrća koje uopće nisu kisele (npr. u brokuli i u cvjetači).

Paradajz

Paradajz je izvrsni izvori C vitamina no budući da su kisele, trebalo bi ih isključiti iz prehrane dok grlobolja ne prođe. Osim svježeg paradajza, dobro je isključiti i proizvode koji su na njoj bazirani, kao što su umak od paradajza, pizza, špageta, lazanje ili čili, piše Healthy Builder.

Začinjena hrana

Sve što je jako začinjeno može pogoršati bol u grlu, čak i kad su ti začini odlični za imunitet: npr. čili koji najčešće u sebi ima i crvenu papriku i curry i crni papar za koje se zna da jačaju imunološki sustav. Dok traje bol trebali biste potražiti druge načine da ojačate imunološki sustav.

Tvrdi i/ili hrskavi proizvodi

Čips od krompira, kokice i pereci mogu ogrebati grlo i produžiti razdoblje oporavka.

Kafa i alkohol

Kafa može uzrokovati iritaciju u grlu, što pogoršava pridružene simptome. Alkoholna pića pak, osim što dodatno upale grlo, unose i toksine u organizam. Dok se tijelo bori protiv infekcije, važno je da ne konzumirate ništa što bi moglo dodatno oslabiti imunološki sustav. Osim toga, i kafa i alkohol u većim količinama mogu uzrokovati dehidraciju.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno