Pratite nas

Zanimljivosti

Namirnice koje svakodnevno jedemo, a mogu biti opasne po život

Ukoliko ih pogrešno skladištimo, pripremamo, slabo termički obradimo, jedemo nedozrele (ako je riječ o biljkama, povrću ili voću) ili pak pojedemo dio koji nije jestiv, možemo u životnu opasnost dovesti sebe i ukućane.

Suho meso i slabo pečeno meso

Termički neobrađeno meso, osobito govedina, janjetina, može sadržavati toksoplazmu i trihinelu, parazite koji su opasni za zdravlje, a kod trudnica mogu izazvati pobačaj ili deformacije ploda. Trihinela napada mišiće, srce i mozak.

Perad

Piletinu, puretinu i ostalu perad izuzetno je bitno dobro termički obraditi jer može sadržavati bakterije poput salmonele, stafilokoka i kampilobakterije. Ove bakterije mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih komplikacija, a kod osoba slabijeg imuniteta čak i ugroziti život.

Dobro obrađeno meso peradi ne smije biti iznutra ružičasto te iz njega smije curiti samo prozirna tekućina.

Važno je da na dasci na kojoj režete sirovo meso ne režete povrće ili druge namirnice koje ne planirate termički obraditi. Isto vrijedi i za nož kojim režete. Ne koristite ga za ostale namirnice, ako ga nise dobro oprali.

Koštice od voća

Trešnje, višnje, marelice – sve one sadrže koštice, a one pak cijanid u tragovima.   U malim dozama cijanid može izazvati glavobolju, anksioznost, vrtoglavicu i povraćanje, a u nešto većim može biti smrtonosan. 

Školjke i ostali morski plodovi

Morski plodovi sadrže alergene koji mogu biti opasni za alergičare. Alergijska reakcija uključuje želučane probleme, promjene na koži, probleme s disanjem, oticanje jezika i usana, zbunjenost i vrtoglavicu.

Gorki badem

Postoje dvije vrste badema, slatki i gorki. Gorki badem, kada je u sirovom obliku, sadrži cijanid koji može biti fatalan te ga je stoga bitno termički obraditi prije konzumacije. Slatki badem je siguran za konzumaciju jer ne sadrži cijanid.

Hot dog

Hot dog, zbog svog oblika, je u Americi vodeći uzrok gušenja kod male djece, piše portal Health and pretty. Nije sam oblik problematičan. Riječ je o vrlo nezdravoj hrani koju bi trebalo izbjegavati ili svesti na minimum.

Riba

Stalno slušamo kako treba jesti više ribe, no ni s ribom treba oprezno jer određene vrste sadrže visoke količine žive. Najviše žive imaju tuna, skuša, sabljarka i morski pas.

Živa utječe na neurološki sustav pa se trovanje manifestira kroz probleme s pamćenjem, depresiju, anksioznost, oštećenja živaca, visoki krvni tlak, probleme s koordinacijom i vidom.

Muškatni oraščić

Muškatni oraščič je začin koji se dodaje brojnim jelima, no treba paziti na mjeru jer ako se pretjera s količinom može izazvati psihotično ponašanje pa i smrt. Muškatni oraščić sadrži miristicin, narkotik koji izaziva halucinacije i povraćanje, a u velikom količinama može dovesti do smrti.

Sirova jaja

Sirova jaja mogu izazvati trovanje salmonelom, koje može biti vrlo opasna za osobe sa slabim imunitetom. Jaja obavezno termički obradite, a ako ih koristite u sirovom obliku, vodite računa da su provjerena.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno