Pratite nas

Zanimljivosti

Dilema: Šta je zdravije piti – vino ili pivo?

Ukoliko ste ljubitelji i vina i piva pa se nikako ne možete odlučiti što naručiti, možda vam ove informacije budu od koristi.

Kada se petkom poslije posla konačno nađete s kolegama ili prijateljima za šankom u omiljenom kafiću, dok naručujete piće, sigurno ne razmišljate o tome kako djeluje na zdravlje. I to je dobro. Došli ste se opustiti i ako nemate nikakvih zdravstvenih problema, uživajte u onom što vam najviše odgovara – pivo, vino, pelin, martini ili nešto peto.

No, ukoliko ste ljubitelj i vina i piva pa se nikako ne možete odlučiti što biste pili, možda vam možemo pomoći.

“Najveća razlika između vina i piva je u količini alkohola. Čaša vina sadrži 19 grama alkohola, a čaša piva 14. Vino sadrži više alkohola od piva”, kaže dijetetičarka i nutricionistkinja Amanda A. Kostro Miller za Bustle.

Kada pijete pivo ili vino – ili bilo koja alkoholna pića, alkohol se djelomično apsorbira u želucu, ali uglavnom u tankom crijevu prije, nego što dođe do jetara.

“Ukoliko jedemo dok pijemo alkohol ili uz alkoholno piće konzumiramo i neko bezalkoholno ili vodu, usporit ćemo apsorpciju alkohola i ublažiti pijanstvo”, dodaje za isti portal nutricionistica Erica Ingraham. Hrana je svojevrsna tampon zona za alkohol. Ako pijete na prazan želudac, alkohol se puno brže apsorbira u krv. Po ovom pitanju gotovo je svejedno pijete li vino ili pivo. Na brzinu kojom alkohol ulazi u krvi osim stanja u želucu, utječu i naši kilogrami te razina hidratiziranosti.

Pivo bi vas moglo brže zaistiti od vina zbog mjehurića i količine koju ćete popiti, no zbog istih tih mjehurioća moglo bi uzrokovati probavne probleme, ako ste im skloni. “Patite li od žgaravice, znajte da alkohol može biti okidač. No, ako pijete veće količine piva, vjerojatnost za žgaravicu još je veća”, objašnjava Miller. Ako imate celijakiju ili ste alergični na gluten, zaboravite na pivo.

Što se tiče vina, poznato je da u umjerenim količinama, osobito crno vino, dobro djeluje na zdravlje jer obiluje antioksidansima.

“Crna vina sadrže izuzetno jak antioksidans resveratrol koji poboljšava kardiovaskularno zdravlje i snižava kolesterol u krvi. Provode sew dodatna istraživanja da se utvrdi točan učinak vina na zdravlje”, dodaje Miller. No, ne morate piti vino da biste tijelu osigurali resveratrol. Njime obiluju grožđe, borovnice i tamna čokolada.

I dok sadrži manje glutena od piva, ne pretjerujte s vinom ako ste intolerantni na ovaj sastojak. “Proces izrade vina obično ne uključuje preradu sastojaka koji sadrže gluten. Međutim, neki vinski proizvodi mogu sadržavati gluten zbog okusa koji se dodaju vinu ili načina skladištenja”, kaže Miller.

Bilo koja vrsta alkohola imat će utjecaj na tijelo. Što je bolje – vino ili pivo, ostaje da sami odlučite – ako vam se pije vino, pijte vino, ako ste baš za pivo, uživajte u pivu. Razlike koje ova popularna pića imaju za organizam su neznatne. Ono što je bitno je da ne prejerate i da pametno pijete kako vikend ne biste proveli u krevetu.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno