Pratite nas

Hrana i zdravlje

Nutricionistice otkrivaju što jesti za doručak da biste bili siti do ručka

ZBOG zdravog doručka u 8 sati ujutro ponekad ste gladni već nakon dva sata. Stručnjaci kažu kako je razlog to što su uobičajen doručak palačinke, tost i peciva.

”To je dobra hrana za energiju, ali ne sadrži nutrijente koji će vas dulje držati sitima”, objašnjava nutricionistica Cara Harbstreet i dodaje kako je potrebno imati balansiran obrok koji sadrži proteine i zdrave masti te je bogat vlaknima.

”Potrebno vam je oko 20 grama proteina za doručak koje možete unijeti jajima ili grčkim jogurtom. Dulje ćete se osjećati sito ako takve namirnice kombinirate s cjelovitim žitaricama iz zobene kaše ili kvinojom, voćem i povrćem. Nemojte zaboraviti na maslac od kikirikija, avokado ili maslinovo ulje koje će osigurati unos zdravih masti u organizam”, savjetuje nutricionistica Kristina LaRue.

Napominju kako su pahuljice nešto što biste trebali izbjegavati jer mnoge od njih imaju puno šećera.

”Nemaju dovoljno vlakana, proteina i masti. Jest ćete ponovno već za nekoliko sati”, tvrdi nutricionistica Leslie Bonci.

”Ponekad će ostaci večere biti najbolja opcija. Uštedjet će vam vrijeme, pojest ćete ostatke i nećete imati puno posla ujutro oko pripreme doručka”, dodaje Bonci.

Stručnjakinje za prehranu dale su i nekoliko prijedloga za zdrav i zasitan doručak.

Kaša od čokolade i banane

Pripremite kašu od žitarica navečer i ostavite je da odstoji preko noći. Ujutro dodajte bananu, čokoladu i svježi sir.

Hranjiv tost

Na krišku tosta od cjelovitih žitarica stavite ricotta ili feta sir. Dodajte povrće poput rajčice ili avokada, jaje, sjemenke ili orašaste plodove.

Zdravi muffini

Od zobi, mlijeka, voća i jaja pripremite ukusne muffine koje možete ponijeti sa sobom i jesti kad god ogladnite. Uz njih popijte jogurt i šaku orašastih plodova.

Omlet od povrća

Ako imate ostatke povrća u hladnjaku, za samo deset minuta oni mogu postati ukusan doručak. Napravite omlet od dva jaja i povrća i posipajte ga s malo sira.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno