Pratite nas

Hrana i zdravlje

Za ovih 5 namirnica nikad niste čuli, a zaista su zdrave!

Što biste rekli da saznate kako postoji pregršt hranjivih sastojaka koji mogu poboljšati prehranu i cjelokupno zdravlje bez velike intervencije u kuhinji? Pogotovo ako se radi o zanimljivim i ukusnim proizvodima koji vam pomažu da stvorite kreativna jela i nadahnete druge da se odvaže i da im sljedeći korak bude – poboljšanje vlastite prehrane.

U nekim kulturama postoje namirnice koje se svakodnevno koriste i odlične su za zdravlje. Kod nas neke namirnice možete pronaći u običnim trgovinama, a druge se prodaju kao dodaci prehrani u specijaliziranim trgovinama.

Ashwagandha ili goji bobice samo su neke od namirnica koje imaju dokazane pozitivne učinke, a u nastavku pogledajte koji se još proizvodi trebaju naći na vašem tanjuru, a do sada možda niste čuli za njih.

1. Mesquite
Mahunasti plodovi biljke mesquite tisućama su godina korišteni u Južnoj i Sjevernoj Americi kao prirodni zaslađivač, a zbog niskog glikemijskog indeksa već dugo se koriste kao pomoći u balansiranju šećera u krvi.

Mesquite je prepun vlakana i bjelančevina, a okusom podsjeća na vaniliju. Izvrstan je za smoothie i prilikom pečenja slastica, a posebno je dobar u kombinaciji s kakaom pa ga slobodno dodajte u rasopljenu čokoladu bez šećera ili vruću čokoladu.

2. Goji bobice
Ove male voćne bobice s Himalaja, poznate i kao vučje bobice, nevjerojatan su izvor vitamina A i C, antioksidansa, bakra, selena i proteina. Goji bobice sadrže 8 esencijalnih aminokiselina, a zbog impresivnog nutritivnog sastava koriste se u kineskoj medicini već duže od 2000 godina.

Najčešće se koriste za povećanje vitalnosti i jačanje metabolizma, bogate su vlaknima pa se često dodaju u pahuljice kako bi vas držale sitima duže vremena. Ako želite, možete ih osušiti i iskoristiti za ukusan beskofeinski čaj.

3. Spirulina i E3Live
Spirulina je šarena plavozelena alga, jedna je od hranjivih namirnica na svijetu, bogata vitaminima B-1, B-2 i B-3, željezom, bakrom i bjelančevinama. Spirulina je prisutna već neko vrijeme, a alga E3Live je postala poznata tek nedavno i odgovorna je za trend plave hrane, posebice plavih smoothieja, a o njenoj vrijednosti govori to da sadrži čak 65 vitamina, minerala, aminokiselina i esencijalnih masnih kiselina i potpuno je prirodna.

Obje alge je zbog intenzivnog okusa najbolje dodati u smoothieje ili dresing.

4. Ashwagandha
Ova ljekovita biljka u posljednje vrijeme dobiva puno pozornosti i za to ima dobar razlog. Vjeruje se da pomaže u upravljanju stresom, tjeskobom i depresijom, smanjuje razinu šećera u krvi i potaknuti funkciju mozga, a proučavaju se moguća anti-kancerogena svojstva. Osim toga, podiže energiju i raspoloženje, a neki vjeruju da je ovaj prah neka vrsta afrodizijaka.

Ashwagandha u prijevodu znači „miris konja“ i nema specifičan okus, ali ako ju dodate u svoj smoothie ili druge napitke obogatit će okus, dati vam energiju i smanjiti stres.

5. Maca
Ova peruanska namirnica po vrsti je korjenasto povrće, ali najčešće se nalazi u praškastom obliku, koji se dobije iz korijena biljke. Slično kao ashwagandha, maca prah potiče energiju i vjeruje se da povećava plodnost i potiče seksualni nagon.

Maca ima zemljani okus koji nestane kad se prah doda u smoothieje, zobene pahuljice ili napitke, a osim osjećaja dodatne energije, maca pomaže u ravnoteži hormona pa ćete se odmah osjećati bolje i odmornije.

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno