Pratite nas

Zanimljivosti

Obratite pozornost: Plavi nokti su znak teške plućne bolesti

Zadebljanje zanoktica karakteristično je za dijabetes, a promjena oblika noktiju može upućivati i na smrtonosnu bolest idiopatsku plućnu fibrozu.

Osim oblika noktiju, kod idiopatske plućne fibroze javljaju se i batićasti prsti. Plava boja na noktima može upućivati na probleme s plućima ili na anemiju, dok su zeleni nokti znak gljivične infekcije. Na plućne bolesti upućuju i žuti nokti. Oni su povezani i s poremećajem limfne drenaže i reumatoidnog artritisa. No najčešće promjene na noktima su bijele točke i linije koje mogu nastati zbog trovanja, Hodgkinove bolesti ili srčanog zatajenja. No promjene ne moraju biti nužno opasne, a možete ih spriječiti pravilnom prehranom.

– Nedostatan unos cinka može dovesti do pojave specifičnih bijelih mrlja na noktima – kaže mag. nutr. Tena Škunca s Vitamini.hr.
Cink je potreban zbog rasta stanica. Može ga se pronaći u proizvodima poput ribe, plodova mora, jaja i sjemenki. Za lomljive nokte spas su pak omega-3 masne kiseline.

– One ‘podmazuju’ nokte i daju im zdravi sjaj – objasnila je mag. nutr. Škunca. Namirnice koje sadrže najviše omega–3 masnih kiselina su riba, plodovi mora i sjemenke. Za čvrstoću i elastičnost noktiju obogatite prehranu proteinima, tj. mesom, peradi, ribom, sojom i cjelovitim žitaricama. Pojava vertikalnih brazdi na noktima znak je manjka željeza, a u tijelo ga unesite jedenjem crvenog mesa, peradi, ribe i jaja.

Nokti koji su požutjeli

Mogu upozoravati na žuticu, probleme sa štitnjačom, psorijazu… Ipak, nokti mogu biti žuti i od pušenja
Bijele točke, mrlje ili pruge

Mogu biti znak nedostatka cinka ili proteina u tijelu, srčanih bolesti, probleme s jetrima i bubrezima

Ispucali žuti ili zeleni nokti
Upućuju na nedostatak vitamina E, loša cirkulacija, začepljenje limfe, problemi s jetrima, disanjem, dijabetes, gljivična infekcija ili previše poliranja

Nokti koji se lako savijaju
Spužvasti nokti znak su manjka željeza, a upućuju na probleme sa želucem, crijevima i štitnjačom

Savijaju se na vršku jagodica
Mogu upozoravati na probleme sa srcem i jetrima, probleme s dišnim sustavom, nedostatak vitamina B12

Nokti koji su previše blijedi
Upozoravaju na nedostatak vitamina B12, loš rad jetre, probleme s bubrezima, anemiju, nedostatak minerala ili na previše bakra

Ljudi s lošijom cirkulacijom češće imaju gljivičnu infekciju na noktima
Gljivična infekcija na noktima najčešće se javlja u ljudi starijih od 30 godina. Češća je u muškaraca nego u žena, a javlja se nerijetko i kod dijabetičara, kod ljudi s oslabljenim imunitetom, lošijom cirkulacijom ili kod onih koji imaju psorijazu nokta, ali i kod ljudi s nasljednom sklonošću razvoju gljivične infekcije. Najčešći je dermatološki problem povezan s noktima.

Polumjesec na noktima može ukazivati na bolest
Lunula ili bijeli polumjesec na noktima vrlo je važan dio našega tijela. Iznimno je osjetljiva, a stručnjaci kažu da njezina veličina može upozoravati na bolesti. Ako je nema na palcu, može biti znak psiholoških bolesti. Kad je vrlo mala ili je nema uopće na kažiprstu, može upozoravati na probleme s crijevima, gušteračom i jetrima, ali i s reproduktivnim sustavom kod žena. Nepostojanje lunule na srednjem prstu upućuje na probleme s krvnim tlakom. Mala ili nepostojeća lunula na prstenjaku može biti znak da imate problema sa štitnjačom.

Grizete nokte? To je znak da ste perfekcionist
Navika grizenja noktiju povezana je najviše sa stresom, tjeskobom i nervozom. Stručni izraz za ovu naviku je onihofabija, a ona može, osim uništavanja noktiju, voditi i napuklim zubima. Prema studiji objavljenoj u Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, to je znak da ste perfekcionist.

Zanimljivosti

Čudotvorna tvar koja skraćuje prehladu? Da, stvarno postoji!

Unos visokih doza cinka u prosjeku skraćuje prehladu za tri dana, koja uglavnom traje sedam do deset dana, pokazuju analize istraživanja koja su se bavila zaštitnom ulogom cinka na imunosni sustav.

Jedna od najpoznatijih uloga cinka je doprinos normalnoj funkciji imunosnog sustava. Utječe na stvaranje i aktivaciju T-limfocita, bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija, pa se nedovoljan unos ovog minerala negativno odražava na broj i funkciju T-stanica, a time i na imunitet.

Cink spada u mikroelemente koji su nam potrebni u malim količinama. Preporučena dnevna količina je 10 mg.

Ispitanici u studiji čiji su rezultati objavljeni u časopisu British Journal of Clinical Pharmacology uzimali su dodatak prehrani s cinkom u obliku cinkova acetata u dozi od 75 mg dnevno.

Sva dosadašnja istraživanja povećani unos od oko 80 mg cinka na dan tijekom jednog ili dva tjedna nisu povezala sa štetnim učinkom na zdravlje.

Prirodni izvori cinka su morski plodovi, crveno i meso peradi, cjelovite žitarice, mahunarke i, npr. indijski oraščići.

Iskoristivost cinka iz namirnica životinjskog porijekla znatno je veća.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno