Pratite nas

Zanimljivosti

Odličan razlog zbog kojeg je dobro pojesti još jednu kockicu tamne čokolade

Umjereno konzumiranje tamne čokolade značajno smanjuje rizik od depresije, zaključila je skupina britanskih znanstvenika, a prenosi Daily Mail.

Stručnjaci s University Collegea London proveli su anketu u kojoj je sudjelovalo više od 13 tisuća ljudi. Usredotočili su se na utvrđivanje odnosa između konzumacije čokolade i pojave depresije. Da bi to učinili, volonterima su postavljena pitanja o količini i vrstama slatkiša koje jedu te o njihovu emocionalnom stanju. Znanstvenici su uzeli u obzir i čimbenike kao što su razina tjelesne aktivnosti i prisutnost loših navika, posebno pušenja.

Čokolada sadrži tvari slične anandamidu, neurotransmiteru koji blokira osjećaj boli te feniletilamin, spoj koji ima važnu ulogu u regulaciji raspoloženja

Rezultati su pokazali da su ljubitelji tamne čokolade znatno manje skloni depresiji nego oni koji je uopće ne jedu. Ispitanici koji su dva dana konzumirali tamnu, gorku čokoladu, imali su 70 posto manje znakova te bolesti. Osim toga, kod četvrtine sudionika ankete koji su redovito jeli 104 do 454 g toga slatkiša, vjerojatnost razvoja depresije smanjila se za 58 posto u usporedbi s onima koji nisu uključili čokoladu u svoju prehranu. Znanstvenici naglašavaju da takav učinak ima samo čokolada s visokim udjelom kakaa.

Postoji niz mehanizama kojima čokolada može spriječiti pojavu depresije ili umanjiti njezine simptome, napominju istraživači. Kažu da je tajna u tome što gorka čokolada sadrži posebne sastojke koji imaju određeni utjecaj na ljudsku psihu.

Čokolada sadrži brojne psihoaktivne tvari, uključujući one slične anandamidu, neurotransmiteru, koji blokira osjećaj boli, te nekoliko endogenih biogenih amina, koji uključuju feniletilamin, spoj koji ima važnu ulogu u regulaciji raspoloženja, zaključuju znanstvenici. Štoviše, tamna čokolada bogata je antioksidansima koji smanjuju upale u tijelu, a čija je prisutnost, prema stručnjacima, također izravno povezana s pojavom stresa i tjeskobe.

Ranije su poljski znanstvenici otkrili da tamna čokolada, bogat izvor magnezija, cinka i drugih važnih elemenata u tragovima i crno vino, izvor korisnoga antioksidansa resveratrola, imaju blagotvoran utjecaj na zdravlje ljudi. Uporaba proizvoda s protuupalnim svojstvima, kako kažu stručnjaci, smanjuje vjerojatnost prerane smrti za 18 posto, a njihovo uključivanje u svakodnevnu prehranu smanjuje rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti za 20 posto, a od raka za 13 posto.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Čudotvorna tvar koja skraćuje prehladu? Da, stvarno postoji!

Unos visokih doza cinka u prosjeku skraćuje prehladu za tri dana, koja uglavnom traje sedam do deset dana, pokazuju analize istraživanja koja su se bavila zaštitnom ulogom cinka na imunosni sustav.

Jedna od najpoznatijih uloga cinka je doprinos normalnoj funkciji imunosnog sustava. Utječe na stvaranje i aktivaciju T-limfocita, bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija, pa se nedovoljan unos ovog minerala negativno odražava na broj i funkciju T-stanica, a time i na imunitet.

Cink spada u mikroelemente koji su nam potrebni u malim količinama. Preporučena dnevna količina je 10 mg.

Ispitanici u studiji čiji su rezultati objavljeni u časopisu British Journal of Clinical Pharmacology uzimali su dodatak prehrani s cinkom u obliku cinkova acetata u dozi od 75 mg dnevno.

Sva dosadašnja istraživanja povećani unos od oko 80 mg cinka na dan tijekom jednog ili dva tjedna nisu povezala sa štetnim učinkom na zdravlje.

Prirodni izvori cinka su morski plodovi, crveno i meso peradi, cjelovite žitarice, mahunarke i, npr. indijski oraščići.

Iskoristivost cinka iz namirnica životinjskog porijekla znatno je veća.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno