Pratite nas

Zdrav život

Otkrijte zašto vas stalno bole stopala i kako to riješiti

Hodanje se smatra jednim od najlakših, najučinkovitijih i najpristupačnijih oblika vježbanja i preporučuje se da svakoga dana prošetate barem 20 minuta.

Iako kratka šetnja zaista nije problem, žene sve manje vremena provode hodajući. Razlog tome je što se većina žena bori s bolnim stopalima. Istraživanja su pokazala da čak 80% žena ima problema sa stopalima, što otežava hodanje pa nježniji spol radije odabire odmor na kauču, umjesto šetnje u prirodu.

Stopala imaju mnoštvo sitnih kostiju i složeni su dio tijela, a pritisak u bilo kojoj od tih kostiju stvara bol. Šokantna je činjenica da ženska populacija ima 9 puta veću vjerojatnost od razvoja problema sa stopalima, a većina žena ne radi ništa po pitanju bolnih stopala dok ne dođe do ozbiljnih problema.

Zato otkrivamo najčešće probleme koji pogađaju  stopala i kako ih riješiti.

Upala plantarne fascije
Daleko najčešći problem kod bolesnika srednjih godina je upala plantarne fascije. To je sindrom pretjerane potrošnje koji uzrokuje bolnu upalu vlaknastog tkiva koje se proteže duž stopala. Veća je vjerojatnost da će ova bolest zahvatiti osobe koje imaju višak kilograma, a rješenje je da masirate stopala, redovito se istežete i prošetate.

Čukljevi
Čukalj je deformacija palca na stopalu koja stvara koštanu izraslinu na zglobu. Razlog nastanka čukljeva su spuštena stopala, a posljedice su crvenilo i izrazito bolna stopala. Čukljevi se najčešće pojavljuju kod žena, a uska i neudobna obuća dodatno pogoršavaju simptome. Ovaj problem se trajno može riješiti samo operacijom, a nošenje anatomskih pomagala i prikladnih cipela pomoći će u smanjenju boli.

Čekićasti prsti (Hammer toe)
Česta deformacija stopala su i čekićasti prsti, abnormalna zakrivljenja na sredini zgloba nožnog prsta. Oni su uglavnom nasljedni i pojavljuju se ako postoji neravnoteža u mišićima stopala, odnosno ako je jedna grupa mišića jača od druge. Osobe s čekićastim prstima sklonije su nastanku žuljeva i rana, a rješenje je prikladna obuća i jastučići koji se lijepe i ublažavaju bolove i ostale simptome.

Spuštena stopala
Spuštena stopala mogu nastati kao rezultat visokog intenziteta vježbanja, kada se stražnja tibijalna tetiva istroši. Ipak, najveći broj ljudi koji pati od ovog stanje se rodio s tom deformacijom, a bolna leđa i stopala su im svakodnevni simptomi. Spuštena stopala mogu dovesti do nastanka čukljeva ili drugih deformacija, a rješavaju se uz pomoć ortopedskih pomagala.

Ahilni tendonitis
Ahilova tetiva, koja je pričvršćena za vašu petu kosti na stražnjoj strani nogu može postati iritirana i upaljena kod prekomjernog korištenja, što dovodi do bolova u petama. Najosjetljivija skupina su trkači i sportaši, ali oni koji često nose visoke pete, a rješenje za ovaj problem je odmor, ledeni oblozi i nošenje ravne obuće.

Mortonova metatarzalgija
Ovo stanje uzrokuje momentalnu bol u prednjem dijelu stopala, najčešće pored trećeg ili četvrtog prsta pa osjećate kao da vam je šljunak upao u cipelu. Pritisak na živce uzrokuje oštru, ubodnu bol koja nastaje nakon pretjerane aktivnosti, a svi koji imaju neko od gore navedenih stanja, imaju i veći rizik za Mortonovu metatarzalgiju. Rješenje su nove cipele, odgovarajući ortopedski ulošci i eventualno injekcije kortizona.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Top devet namirnica koje je pametno jesti prije treninga

Tijekom rada od kuće zbog pandemije korona virusa, važno je više nego ikad da zdravlje stavimo na prvo mjesto. To uključuje hranu koja jača imunitet, uzimanje vitamina i odmor, piše Fabfitfun.

Ako je vježbanje dio vašeg uobičajenog dnevnog režima, počnite s konzumiranjem hranjivih namirnica, koje će vam pomoći tijekom i nakon treninga.

Prije nego što počnete grickati svoju užinu prije vježbanja, znajte da je vrijeme sve. Ako vježbate kasnije tokom dana, bilo bi idealno pojesti mali obrok, otprilike dva sata prije vježbanja, što će vašem tijelu pružiti dovoljno vremena da probavi obrok prije treninga. To može biti mješavina dobrih masti, proteina ili ugljikohidrata. Uz to, možete i umanjiti veličinu obroku kojeg jedete prije vježbanja, ali svakako treba pojesti nešto u manjim količinama.

Ovih devet namirnica bi bilo dobro konzumirati prije treninga:

Nemasni proteini

U nemasne proteine spadaju piletina, puretine, jaja, losos, bakalar, list i tuna. Prije treninga možete pojesti malo piletine što je savršeno za izgradnju mišićne mase, a puretina je lako probavljiva.

Jaja

Jaja su sjajan, brz obrok koji možete upariti s bijelom rižom i povrćem. Jaja su odlična alternativa proteinima ako ne želite piletinu ili puretinu.

Hljeb od cjelovitih žitarica

Izvrstan izvor složenih ugljikohidrata, hljeb od cjelovitih žitarica potaknut će vaše vježbanje na bolje. U osnovi, čitavi ugljikohidrati nisu uvijek neprijatelji, već izvor energije. Možete hljeb premazati i sa kikiriki maslacem.

Smeđa riža

Još jedan odličan oblik ugljikohidrata i vitamina B, smeđa riža može biti pomalo ‘dosadna’, pa razmislite o ovom u paru s proteinima i povrćem.

Banane

Banane su ispunjene ugljikohidratima i kalijem, što ih čini savršenim za podršku, funkciju mišića i živaca. U banani možete uživati ​​uz obrok ili spremiti za užinu prije treninga.

Zobene žitarice

Zob je puna vlakana i polako otpušta ugljikohidrate u mišićni sustav vašeg tijela. Otpuštanje ugljikohidrata omogućava da održavate energiju tijekom vježbanja. Također sadrži vitamin B, koji pomaže pretvoriti ugljikohidrate u energiju.

Slatki krompir

Drugi izvor ugljikohidrata. To je škrob, koji vašem tijelu daje energiju koja mu je potrebna tijekom vježbanja.

Grčki jogurt i suho voće

Bolje zajedno, sjajno i odvojeno. Ovaj tim kombinira ugljikohidrate i proteine ​​za snažan međuobrok. Protein u jogurtu zapravo pomaže u sprečavanju oštećenja mišića, jer se bjelančevine u jogurtu čuvaju malo duže, dok se zna da se ugljikohidrati u voću brzo razgrađuju. Ovo je savršeni zalogaj ako trebate jesti sat vremena prije vježbanja.

Juha od telećih kostiju

Juha od telećih kostiju s dodatkom masti je lako probavljiva, a izvrsno djeluje i na zdravlje crijeva. Možete ju jesti prije ili poslije treninga, a odlična je zamjena elektrolita

Voda

Pijte vodu i hidrirajte se za učinkovitu vježbu. Čak i dok radite, zaustavite se na stroju za vodu po šoljicu vode svakih 15 do 30 minuta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno