Pratite nas

Zdrav život

Spriječite bol u petama

Zbog bolnih peta izgubit ćete želju za vježbanjem, sportom, pa čak i hodanjem.

Kod intenzivnih fizičkih aktivnosti koje uključuju dugo trčanje, hodanje ili dugo stajanje, uz pomoć neadekvatne obuće može doći i do upale tog ligamenta stopala (plantarne fascije).  Uglavnom se upala događa na njenom hvatištu za petnu kost, pa je i sama bol locirana u predjelu pete.

Kako bi spriječili ili umanjili ovu prodirajuću bol pri svakom koraku, savjetujemo  da nosite anatomsku obuću koja podupire cijelo stopalo i pete, te ima uloške prilagođene vašem stopalu. Ženama se preporučuje nošenje cipela sa širokom petom, a ne štikle s tankom petom.

Veću vjerojatnost za razvoj ovog bolnog stanja imaju žene, pretili ljudi, te svi oni čije su dnevne aktivnosti vezane uz dugo stajanje (frizeri) ili hodanje po tvrdoj podlozi. Također sportaši koji puno trče i skaču su skloni ovoj poteškoći, kao što su košarkaši, rukometaši, odbojkaši i atletičari.

Osobe koje se tek počinju baviti tjelovježbom obično zaborave na adekvatnu obuću. Osim žuljeva, na tu grešku ih podsjeća i teška bol u petama. Ako trčite, obujte tenisice koje su za to predviđene; kada planinarite, odaberite gojzerice, a ne obične tenisice.

Nastojite izbjegavati japanke ili sandale stojite li, ili morate puno hodati. Ako na posao morate dolaziti u visokim petama, iskoristite svaku priliku kada nitko ne gleda i skinite ih (dok sjedite za stolom, za vrijeme pauze za ručak i sl.).

Bol se u petama također javlja ako dugo hodamo ili trčimo u iznošenim tenisicama. Trkači bi trebali tenisice promijeniti nakon pretrčanih 500 kilometara. Iako đon ne izgleda istrošen, unutrašnjost tenisice više ne podupire stopalo na pravilan način, kompresirano je i nema amortizirajući učinak kao prije.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Brzinsko mršavljenje: Kako skinuti kilograme u pet dana?

Bliži vam se obiteljsko slavlje, prijateljičino vjenčanje ili neki drugi bitan događaj i želite zabljesnuti u omiljenoj haljini, no u nju ne možete ući… Može li se u pet dana “izbrusiti” liniju? Naravno da može! Evo što vam je činiti.

Svaki dan vježbajte
S obzirom da govorimo o periodu od pet dana, nema preskakanja treninga. Kalorije treba saorjeti kako bi se vidio pomak na vagi. Redoviti treninzi su najbrži način mršavljenja. Svaki dan odradite trening u trajanju 55 minuta, Odličan izbor je trčanje, aerobik ili plivanje.

Obilno doručkujte
Kada smo kod brzog mršavljenja, nema važnije obroka od doručka. Ne preskačite ga. Obilan doručak pokrenut će metabolizam, a brzi i aktivan metabolizam bitan je za skidanje kilograma. Jaja, osobito bjelanjci, dobar su izbor, a osim njih odlične za doručak su i zobene pahuljice. I jedna i druga namirnica sadrže puno proteina, koji su važni za mršavljenje. Ugljikohidrate u ovih pet dana svedite na minimum, a zaboravite i na slatko i alkohol.

Brojite kalorije
Brojanje kalorija važno je za brzo mršavljenje, odnosno instant dijete. Svedite ih nam minimum, onoliko koliko vam treba da neometano funckionirate kroz dan. Ako dnevno unesete 3000 kalorija, smanjite li dnevni unos za samo 700, mogli biste izgubiti pola kilograma svaki dan. Kada osjetite glad prvo ju pokušajte utažiti vodom, nerijetko smo samo žedni. Osim toga, voda je izuzetno bitna kod mršavljenja, ali i inače za zdravo funkcioniranje organizma.

Držite li se ovih savjeta, kilograme ćete izgubiti u pet dana, no nakon toga ne pretjerujte s dijetom, već usvojite zdrave navike i održavajte težinu na najbolji mogući način, bez restriktivnih dijeta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno