Pratite nas

Zdrav život

Saznaj koje su posljedice nedostatka magnezija u tijelu

Tijelu je magnezij potreban svakoga dana i ono bez njega ne bi moglo normalno funkcionirati. Ovaj mineral potreban je za proizvodnju energije i funkcioniranje gotovo svih metaboličkih procesa. Pomaže održavati normalnu razinu tlaka i srčani ritam, a zube i kosti čini zdravima.

Magnezij između ostalih dobrobiti, doprinosi smanjenju umora i iscrpljenosti pa je važan mineral onima koji se aktivno bave sportom.

Za pravilan rad mišića
“Manjak magnezija u organizmu povezuje se s mnogim simptomima poput umora, grčeva u mišićima i iscrpljenosti. Svima,a naročito aktivnim vježbačima magnezij je potreban za održavanje optimalne razine kisika u organizmu kao i za korištenje energije. Nedostatak magnezija dovodi do povećane potrebe organizma za kisikom i posljedično bržeg umaranja”.

Magnezij sudjeluje kao ‘pomagač’ u mnogim procesima u stanici. Utječe na ravnotežu reakcija dobivanja energije u mišićima, a njegov nedostatak uzrokuje pojavu slabosti i grčeva u mišićima. Nedostatak magnezija može dovesti i do manjka kalija u organizmu, a on je ključan za transport energije u stanici. Adekvatan unos magnezija osigurava normalno funkcioniranje živčanog sustava i tako olakšava suočavanje tijela s različitim dnevnim izazovima i fizičkim naporima poput vježbanja.

Važan za normalnu sintezu proteina
Manjak magnezija i ostalih elektrolita u organizmu povezuje se s razdražljivošću i slabijom koncentracijom. Magnezij ima ulogu u održavanju električnog potencijala u živčanom tkivu i staničnim membranama. Zajedno s ostalim elektrolitima sudjeluje u upravljanju električnim impulsima, signalima koji putuju živcima, a povezuju mozak i mišiće te tako doprinose pravilnom radu živčanog sustava. Vježbačima magnezij još pomaže jer je važan za normalu sintezu proteina.

Ako patiš od srednjeg nedostatka magnezija preporuča se piti 3 grama magnezija u obliku dodataka prehrani svakih 6 sati. Ako patiš od najčešćeg simptoma, glavobolje, pij magnezij citrat 1830-3625 mg u pravilnim dozama 3 mjeseca ili magnezij oksid 400 mg dva puta dnevno.

Onima koji se aktivno bave sportom i intenzivnije koriste mišiće i kosti, osim magnezija, u organizmu je važan i kalcij. Ova dva minerala zajedno funkcioniraju pa tako nutricionistica navodi kako magnezij pomaže u apsorpciji kalcija u organizmu, ali i obrnuto, kalcij pomaže u apsorpciji magnezija. Idealan omjer kalcija i magnezija u organizmu je dva prema jedan, što znači da u organizmu na 600 mg kalcija treba biti 300 mg magnezija kako bi apsorpcija i kalcija i magnezija bila odgovarajuća. Nutricionistica preporučuje kalcij uzimati odvojeno od magnezija i naglašava kako je apsorpcija kalcija bolja ako se uzima navečer, a magnezija ujutro. U mišićnim kontrakcijama kalcij djeluje kao stimulator, a magnezij opušta mišiće.

Dodaci prehrani
“Najbolji prirodni izvori magnezija nalaze se u orašastim plodovima, žitaricama, grahu, tamno zelenom lisnatom povrću, ribi, mesu i općenito u namirnicama koje sadrže puno vlakana. Najviše magnezija pronaći ćeš u špinatu, sjemenkama bundeve, suncokreta i sezama te u kvinoji, smeđoj riži, indijskim oraščićima i bademima. Osim zelenog povrća, magnezij sadrže i nerafinirane žitarice, dakle sve integralne namirnice”, objasnila je nutricionistica.

Magnezij u obliku dodatka prehrani može se naći u nekoliko oblika poput oksida, citrata ili glicinata, a nutricionistica kaže kako istraživanja koja su proučavala biološku iskoristivost različitih oblika magnezija u pravilu govore u prilog citratu kao obliku koji se u našem organizmu najbolje apsorbira, međutim, navodi kako su pokazane razlike zanemarive. “Zanimljiv je oblik magnezijevog glicinata zbog toga što osim magnezija i glicin ima određenu ulogu u organizmu. Za glicin se pokazalo da ima umirujući učinak”, rekla je nutricionistica.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Brzinsko mršavljenje: Kako skinuti kilograme u pet dana?

Bliži vam se obiteljsko slavlje, prijateljičino vjenčanje ili neki drugi bitan događaj i želite zabljesnuti u omiljenoj haljini, no u nju ne možete ući… Može li se u pet dana “izbrusiti” liniju? Naravno da može! Evo što vam je činiti.

Svaki dan vježbajte
S obzirom da govorimo o periodu od pet dana, nema preskakanja treninga. Kalorije treba saorjeti kako bi se vidio pomak na vagi. Redoviti treninzi su najbrži način mršavljenja. Svaki dan odradite trening u trajanju 55 minuta, Odličan izbor je trčanje, aerobik ili plivanje.

Obilno doručkujte
Kada smo kod brzog mršavljenja, nema važnije obroka od doručka. Ne preskačite ga. Obilan doručak pokrenut će metabolizam, a brzi i aktivan metabolizam bitan je za skidanje kilograma. Jaja, osobito bjelanjci, dobar su izbor, a osim njih odlične za doručak su i zobene pahuljice. I jedna i druga namirnica sadrže puno proteina, koji su važni za mršavljenje. Ugljikohidrate u ovih pet dana svedite na minimum, a zaboravite i na slatko i alkohol.

Brojite kalorije
Brojanje kalorija važno je za brzo mršavljenje, odnosno instant dijete. Svedite ih nam minimum, onoliko koliko vam treba da neometano funckionirate kroz dan. Ako dnevno unesete 3000 kalorija, smanjite li dnevni unos za samo 700, mogli biste izgubiti pola kilograma svaki dan. Kada osjetite glad prvo ju pokušajte utažiti vodom, nerijetko smo samo žedni. Osim toga, voda je izuzetno bitna kod mršavljenja, ali i inače za zdravo funkcioniranje organizma.

Držite li se ovih savjeta, kilograme ćete izgubiti u pet dana, no nakon toga ne pretjerujte s dijetom, već usvojite zdrave navike i održavajte težinu na najbolji mogući način, bez restriktivnih dijeta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno