Pratite nas

Zdrav život

3 jutarnje greške koje usporavaju vaš metabolizam

Jutro je najbolji dio dana kada se trebate brinuti o svome metabolizmu. O brzini našega metabolizma ovisi koliko će se štetnih tvari i masnoća nakupljati ili ne u našem tijelu.

Brzina metabolizma ovisi o različitim čimbenicima kao što su genetika, težina ili dob. Međutim, iako su ti čimbenici izvan naše kontrole, moguće je utjecati na brzinu metabolizma. Pravi odabir životnoga stila pomoći će vam da dovedete svoj metabolizam u stanje u koje želite, a ako želite smršaviti, svakako pripazite na ove tri najčešće jutarnje greške koje usporavaju metabolizam.

1. Jedete prekasno
Ovo je pogreška koju čini velik broj ljudi. Sve je manje onih koji imaju vremena za doručak, ali svakako biste trebali znati da ta nezdrava navika može biti itekako štetna za vaš metabolizam. Ako doručkujete čim se probudite, vaš će metabolizam početi ranije raditi. Najbolji scenarij svakako bi bio imati doručak bogat proteinima koji će vam dati energiju za uspješan početak dana.

2. Ne vježbate
Istraživanja su pokazala da vježbanje pomaže pri sagorijevanju kalorija čak 24h nakon vježbanja! Isto tako, vježbanje ujutro sagorijeva više kalorija nego vježbanje u bilo kojem drugom dijelu dana. Dobra vijest je da svakako možete pronaći vježbe i treninge koji vam ne oduzimaju puno vremena i koji se mogu izvrsno uklopiti i postati dio vaše jutarnje rutine.

3. Bježite od treninga snage
Čak i ako imate naviku vježbati ujutro, mnogi ljudi se bespotrebno boje treninga snage. Ako želite smršaviti, svakako trebate uključiti ovakvu vrstu treninga u svoju rutinu i zaboravite samo na kardio treninge. Treninzi snage omogućuju vam rast mišića i ubrzano sagorijevanje masti. Za vrijeme dok se mišići odmaraju, vaše se kalorije troše.

Čak i ako imate genetske predispozicije za sporiji metabolizam, ne zaboravite da ove tri stvari, koje trebaju postati dio svačije jutarnje rutine, itekako ovise o vašoj volji.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno