Pratite nas

Zdrav život

Kako piti zeleni čaj i pritom gubiti kilograme?

Može li zeleni čaj zaista pomoći u mršavljenju? Dokazano je da može, ali pitanje je u kojem obliku i kako ga konzumirati.

Postoje različiti proizvodi koji sadrže zeleni čaj, od jogurta, sokova do tjestenine, ali djeluje li na topljenje masnoća kada je u takvom obliku? Doznali smo kako konzumirati zeleni čaj i mršavjeti!

Zeleni čaj ne bi smio sadržavati šećer

Sve popularniji su zeleni čajevi s dodatkom voćnih ili drugih okusa, a pitanje je jesu li onda djelotvorni. Nutricionistica Keri Glassman navodi kako prednosti zelenog čaja ne bi trebali umanjivati dodavanjem različitih okusa. Ako dodana aroma uključuje šećer, onda čaj može sadržavati više kalorija pa neće biti toliko djelotvoran u topljenju masnoća. Nutricionistica savjetuje da izbjegavaš zeleni čaj koji ima dodatak šećera i umjetnih sladila.

Od 2 do 4 minute

Kvaliteta zelenog čaja može se razlikovati od brenda do brenda, ovisno o dodatnim sastojcima. Kada gledaš deklaracije pripazi da osim zelenog čaja ne postoji još velik broj dodataka te biraj one brendove koji koriste sve prirodne sastojke i nemaju umjetnih konzervansa. Zeleni čaj najsnažnije djeluje kada se posluži vruć, ali nemoj da voda proključa. Prije ključanja, kada se pojave prvi mali mjehurići vodu makni s vatre i prelij preko čaja. Pusti da odstoji od 2 od 4 minute.

Što se tiče roka trajanja i zeleni čaj ga ima kao i ostale namirnice. Što je svježiji to ćeš iz njega moći izvući veći benefit. Nakon otvaranja čaj ne bi smio stajati duže od 6 mjeseci jer gubi svoja svojstva i antioksidanse koji ubrzavaju metabolizam i tope masno tkivo.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno