Pratite nas

Zdrav život

Kako se provodi čišćenje biljnim čajevima?

Toplina ovog popularnog napitka zagrijava i pruža ugodu, aromatične biljke i mirisi opuštaju i blagotvorno djeluju na probavu, a sam ritual pijenja pomaže ublažiti depresiju i potiče pozitivno razmišljanje.

Tehnika pripreme vrlo je jednostavna: jedna velika žlica suhe biljke prelije se sa 2 dl vrele vode, poklopi i ostavi da odstoji nekoliko minuta. Potom se čaj procijedi, zasladi prema želji (med, stevija, slad) i polagano pije. Jednom upotrijebljena biljka više se ne koristi jer svoja najbolja svojstva daje samo u prvom kuhanju.

Biljke koje najbolje čiste tijelo i eliminiraju toksine su:

  • sikavica (čisti jetru)
  • čičkov korijen (čisti krv, jetru, žuč, bubrege i kožu)
  • štavelj (poboljšava apsorpciju hranjivih tvari)
  • đumbir (zagrijava te poboljšava probavu i cirkulaciju)
  • maslačak (čisti kožu)
  • crveni korijen (stimulira funkciju limfe)
  • kora glatkog brijesta (pomaže razgraditi naslage sluzi u tkivima, žlijezdama i živčanim vlaknima)
  • blaženi čkalj (potpomaže zarastanje rana i čisti jetru)
  • potočarka (čisti krv i bubrege)
  • kopriva (kao diuretik snažno djeluje protiv upala u organizmu)
Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno