Pratite nas

Hrana i zdravlje

5 razloga zbog kojih trebamo češće jesti mandarine

Jedete li puno ugljikohidrata i masti, ovaj će dio citrusnog voća prepun dijetalnih vlakana pomoći ubrzati uspavanu probavu te tako smanjiti djelovanje štetnih rezultata probave na stijenke crijeva.

Mandarina je kiselo-slatki citrus iz jugoistočne Azije koji se na našim područjima uzgaja tek od 19. stoljeća. Unatoč tome, teško je zamisliti jesen i zimu bez tog slasnog voća. Otkrijte zašto biste trebali češće jesti mandarine i kuhati s njima.

1. Pomažu kod prehlada i gripa

Mandarina je poput drugog citrusnog voća odličan izvor vitamina C, koji je važan za imunitet tijela i borbu protiv sezonskih bolesti, čije simptome ublažava i ubrzava oporavak. U stotinu grama narančastog voća koje je ime dobilo prema boji uniforme kineskih javnih službenika nalazi se oko 30 miligrama ovog nutrijenta, što zadovoljava trećinu dnevnih potreba za vitaminom C.

2. Otapaju višak kilograma

Zbog malenog udjela masti i soli mandarina se smatra niskokaloričnom namirnicom, a preporučuje se uvrstiti ju na jelovnik osoba koje pokušavaju izgubiti višak kilograma. Ubrzava i metabolizam te tako pomaže u topljenju masnih jastučića na predjelu trbuha. Citrusi imaju i nizak glikemijski indeks koji pomaže uravnotežiti razine šećera u krvi, pa se preporučuje i dijabetičarima.

3. Ubrzavaju probavu

Pri konzumaciji mandarina ne treba zaboraviti niti na bijelu vlaknastu ovojnicu koja obavija plod s unutarnje strane kore. Jedete li puno ugljikohidrata i masti, taj će dio citrusnog voća prepun dijetalnih vlakana pomoći ubrzati uspavanu probavu, točnije peristaltiku crijeva te tako smanjiti djelovanje štetnih rezultata probave na stijenke tog organa.

4. Čuvaju srce i kardiovaskularni sustav

Mandarina je dobar izvor kalija, koji snižava krvni tlak, uravnotežuje ritam srca i čuva zdravlje kardiovaskularnog sustava. Hranjive tvari u mandarinama sprječavaju i nakupljanje lošeg kolesterola na stijenkama arterija, što može dovesti do srčanog udara.

5. Prirodni su antiseptik

U očuvanju zdravlja pomoći će i esencijalno ulje mandarine, koje se smatra prirodnim antiseptikom jer štiti organizam od nekih bakterija. Ono doprinosi ublažavanju bolnih grčeva u dišnom sustavu, a ima opuštajući utjecaj na živčani sustav, pa se preporučuje koristiti kod tjeskobnih situacija ili ako ste pod stresom.

Oprez!

Mandarina poput drugog citrusnog voća sadrži dosta oksalata pa se zato ne preporučuje osobama sa sklonošću prema bubrežnim i žučnim kamencima i drugim bolestima.

Savjet plus:

Mandarina se najčešće jede svježa nakon guljenja kore, no može se iskoristiti za pripremu slatkih jela u želeima, sladoledima, kremama i džemovima. Sok mandarine odličan je sastojak za marinadu mesa i riba, a ako imate na raspolaganju organski plod – upotrijebite i koricu.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ljuta papričica upola smanjuje rizik za srčani udar

Ako ne jedete često ljute papričice, trebali biste. Talijanski znanstvenici s instituta Neuromed objavili su da ljuta paprika, ako se redovito jede, smanjuje mogućnost srčanog udara u prosjeku za 44 posto i moždanog udara za 61 posto.

Holesterol
U istraživanju su koristili podatke 23 hiljade ispitanika tijekom osam godina, a sudionici istraživanja jeli su ljutu papriku barem četiri puta tjedno. Rezultate istraživanja objavio je stručni časopis Journal of the American College of Cardiology. Njihovo je istraživanje pokazalo korist za zdravlje koje imaju ljute papričice neovisno o načinu prehrane.

Najviše dobroga za srce i krvne žile dolazi od kapsaicina, fitotvari odgovorne za okus ljute paprike, koji pomaže u snižavanju kolesterola, a može blokirati i ekspresiju gena povezanog s rizikom za aterosklerozu.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno