Pratite nas

Zanimljivosti

Ako hodamo bosi tijelo će bolje funkcionisati, a imunitet jačati

Oko 63 do 72 posto ljudi nosi loše cipele, pokazuje istraživanje iz 2018. godine, a postoje i dokazi da je puno benefita od bosonogog hodanja, piše Bright Side.

Čukljevi su rijetki
Dok hodate bosi, dopuštate svojim stopalima da budu u prirodnom i opuštenom položaju i ne moraju se prilagođavati obliku cipele, koji je nerijetko uzrok čukljeva i krivog položaja stopala.

Mišići su snažniji
Puno cipela ima jako čvrstu potporu zbog kojih se osjećate ugodnije dok hodate. No, jastučići i povišenja mogu učiniti da prestanete koristiti određene mišićne skupine, koje su važne za snagu nogu i cijelog tijela, kaže dr. Bruce Pinker, kirurg za stopala.

Svjesniji ste okoliša
To je posebno važno za bebe i djecu u razvoju. Ako im dopustite da hodaju bosa, to potiče njihov senzorni razvoj.

Poboljšava san
Kad hodate bosi, to vas povezuje s prirodom i zemljom. Dokazano je da to poboljšava san kod ljudi koji povremeno imaju problema sa spavanjem.

Ublažava stres
Povezivanje sa zemljom tako da hodate bosi pomaže i smanjenju količine stresa, pokazala je studija. Zanimljivo je da su svi ispitanici nakon što su hodali bosi iskazali značajno smanjenje stresa.

Podiže razinu energije
Dodir s prirodom može potaknuti i probuditi energetske tokove te pridonijeti tome da budete bolje volje i raspoloženja.

Obnavlja prirodni obrazac hoda
Ako hodate bosonogi, obnovit ćete prirodni pokret stopala pri dodiru sa zemljom, koji cipele značajno mijenjaju.

Popravlja ravnotežu
Kad je riječ o uspostavljanju ravnoteže, bosi ćete to puno bolje uspjeti nego s cipelama koje imaju dobra pojačanja za stopala.

Popravlja položaj koljena i kukova
Cipele mijenjaju prirodni položaj tijela, zbog podignute pete, pogotovo ako je riječ o cipelama s visokim petama.

Smanjuje bol i upale
Dodir sa zemljom potiče punjenje baterija prirodnom energijom, olakšava hod i dovodi do toga da se stopala u prirodnom položaju opuštaju i osjećaju manje otpora.

Jača imunitet
Ljudi koji često hodaju bosi rjeđe osjećaju bol i imaju snažniji imunitet, pokazala je jedna studija.

Smanjuje rizik od infarkta
Uzemljenje potiče proizvodnju crvenih krvnih stanica, te smanjuje gustoću krvi, uslijed čega pada rizik od začepljenja krvnih žila ugrušcima koji mogu dovesti do infarkta.

Popravlja ukupno funkcioniranje tijela
Postoje indicije da bosonogo hodanje popravlja rad živčanog sustava, protok krvi i rad niza organa, što pridonosi boljem funkcioniranju cijelog organizma.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Izliječite upalu zubnog mesa: Kućni pripravci za borbu protiv gingivitisa

Gingivitis ili upala zubnog mesa ukoliko se ne liječi može dovesti do puno ozbiljnijeg stanja kao što je parodontitis. Uz obavezni odlazak stomatologu, gingivitis ćete izliječiti pomoću ovih pripravaka.

Zeleni čaj

Ova vrsta čaja obiluje antioksidansima koji pomažu ublažiti upalu i uništiti bakterije u ustima koje su dovele do gingivitisa, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Journal of International Oral Health. Veliku ulogu u borbi protiv gingivitisa imaju polifenoli iz zelenog čaja.

Hidrogen peroksid

Jak antiseptik s antibakterijskim učinkom pomaže neutralizirati bakterije koje su dovele do upale zubnog mesa. U ljekarni kupite 3-postotni hidrogen peroksid, razrijedite ga vodom u omjeru 50-50 posto i dobivenom tekućinom ispirite usta. 

Kadulja

Kadulja ima jaka antiupalna svojstva. Grgljamo je kod upale grla, a isto tako djeluje i kod upale desni. Skuhajte čaj od kadulje, ostavite poklopljeno desetak minuta pa pustite da se ohladi i nekoliko puta dnevno njime isperite usnu šupljinu. 

Slana voda

Studija objavljena u časopisu PLoS One pokazala je da ispiranje usne šupljine zasoljenom vodom pomaže izliječiti upalu zubnog mesa. Sol je prirodni dezinficijens.

Limunska trava

Studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Diagnosis and Research pokazala je da  vodica za usta koja sadrži 0,25 posto ulja limunske trave učinkovito uklanja zubni plak koji uzrokuje gingivitis. Ukapajte dvije do tri kapi eteričnog ulja limunske trave u čašu vode i njome isperite usta. 

Soda bikarbona

Umjesto paste, zube operite sodom bikarbonom jer neutralizira kiseline u ustima koje mogu dovesti do upala. Istraživanje objavljeno u Journal of Clinical Dentistry pokazalo je da paste za zube koje sadrže sodu bikarbonu bolje uklanjaju plak. 

Kokosovo ulje

Mućkanje kokosovog ulja u ustima deset minuta dnevno pomaže ukloniti plak i poboljšati dentalnu higijenu, potvrdila je studija objavljena u časopisu Journal of Clinical and Diagnostic Research. 

Redovno pranje zuba

Najčešći uzročnik upale zubnog mesa je nedovoljna higijena usne šupljine, stoga je redovito pranje zuba i korištenje zubnog konca najbolji način da se spriječi pojava gingivitisa.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno