Pratite nas

Zanimljivosti

‘Bapska priča’ ili istina: Može li čaj od kamilice zaista pomoći s nesanicom?

Svi znamo da je čaj od kamilice uvijek na glasu kao univerzalno rješenje za probleme sa spavanjem. Čuli smo to mali milijun puta od bake, make, časopisa i drugih izvora, ali postoji li znanstveni dokaz da nam čaj pomaže da utonemo u san?

“Vidjeli smo zapise i priče ljudi o korištenju kamilica kao pomoć za san stotinama, ako ne i tisućama godina”, tvrdi Eric Zhou, član medicinske škole na Harvardu, za Live Science.

No, može li nas ispijanje čaja od kamilice učiniti pospanima?

“Malo je studija potvrdilo efekte čaja od kamilice na san”, otkrio je Zhou, a nadovezao se na istraživanje iz 2011. godine kad su stručnjaci ispitivali učinak čaja na osobe s nesanicom.

Studija nije mogla donijeti velike zaključke, budući da se odvijala na malom broju ljudi. Postoje skromne indikacije da su sudionici ispitivanja lakše zaspali kad su konzumirali kapsule kamilice. Međutim, efekt nije bio značajan, izjavila je autorica studija Suzanne Zick.

Istraživanje iz 2016. godine provedeno je na novopečenim mamama koje su pile čaj kamilice svaki dan na dva tjedna. Bolje su spavale i imale su manje simptoma depresije od onih u kontrolnoj grupi. Još je jedno istraživanje iz 2017. godine dodatno naglasilo važnost kamilice.

Naime, pacijenti su veće doze ekstrakta kamilice od osoba iz studije iz 2011. godine i značajno su bolje spavali.

Ovakvi kontradiktorni rezultati onemogućuju znanstvenicima da daju konačni odgovor. No, budući da je čaj od kamilice potpuno siguran, već sama navika ispijanja tople šalice čaja može pomoći da utonete u san i opustite se.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Čudotvorna tvar koja skraćuje prehladu? Da, stvarno postoji!

Unos visokih doza cinka u prosjeku skraćuje prehladu za tri dana, koja uglavnom traje sedam do deset dana, pokazuju analize istraživanja koja su se bavila zaštitnom ulogom cinka na imunosni sustav.

Jedna od najpoznatijih uloga cinka je doprinos normalnoj funkciji imunosnog sustava. Utječe na stvaranje i aktivaciju T-limfocita, bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija, pa se nedovoljan unos ovog minerala negativno odražava na broj i funkciju T-stanica, a time i na imunitet.

Cink spada u mikroelemente koji su nam potrebni u malim količinama. Preporučena dnevna količina je 10 mg.

Ispitanici u studiji čiji su rezultati objavljeni u časopisu British Journal of Clinical Pharmacology uzimali su dodatak prehrani s cinkom u obliku cinkova acetata u dozi od 75 mg dnevno.

Sva dosadašnja istraživanja povećani unos od oko 80 mg cinka na dan tijekom jednog ili dva tjedna nisu povezala sa štetnim učinkom na zdravlje.

Prirodni izvori cinka su morski plodovi, crveno i meso peradi, cjelovite žitarice, mahunarke i, npr. indijski oraščići.

Iskoristivost cinka iz namirnica životinjskog porijekla znatno je veća.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno