Pratite nas

Zanimljivosti

Japanski znanstvenici došli do otkrića koje će promijeniti naš pogled na prehranu

Među osobama koje su u svojoj prehrani zamijenile konzumaciju samo četiri posto mesnih prerađevina prehranom baziranom na biljnim proteinima zabilježena je 46 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka!

Osobe koje konzumiraju više veganskih ili biljnih proteina mogu biti dugovječniji od onih koji ih u organizam unose iz mesa, pokazali su rezultati japanskog istraživanja, prenosi Hina.

U sklopu studije znanstvenici su kroz 20 godina pratili 71.000 odraslih Japanaca srednjih godina.

U usporedbi s osobama koje su konzumirale najmanju moguću količinu biljnih proteina, kod ispitanika koji su konzumirali najveću količinu tijekom studije je zamijećena 13 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda te 16 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od kardiovaskularnih bolesti.

Osigurava manji rizik
“Ranija istraživanja pokazala su da se veća potrošnja životinjskih proteina povezuje s povećanim brojem kroničnih bolesti i smrtnih ishoda, dok je veća potrošnja biljnih ili veganskih proteina povezivana s manjim rizikom od navedenih rezultata. No većina tih studija provedena je među pripadnicima zapadnjačke populacije u kojoj je potrošnja životinjskih proteina puno veća od konzumacije onih biljnih”, rekao je dr. Frank Hu, voditelj odjela za nutricionizam na harvardskom fakultetu za javno zdravlje T.H. Chan u Bostonu.

“U japanskom je istraživanju potrošnja biljnih proteina bila prilično visoka, a konzumacija životinjskih proteina prilično niska u usporedbi s onom u zapadnjačkim populacijama”, napisao je u e-mailu Hu, koji nije sudjelovao u studiji.

Pokazalo se da životinjski proteini nisu utjecali na dugovječnost u ovoj studiji, objavili su znanstvenici u časopisu JAMA Internal Medicine.

Za trajanja studije umrla je 12.381 osoba, od čega 5055 njih od posljedica karcinoma, 3025 od kardiovaskularnih bolesti, 1528 od bolesti srca te 1198 od cerebrovaskularnih bolesti.

Kod sudionika istraživanja koji su zamijenili konzumaciju samo tri posto crvenog mesa konzumacijom biljnih proteina tijekom dvadesetgodišnje studije evidentirana je 34 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka, 39 posto manje ih je umrlo od raka, a kod 42 posto je zabilježena manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od srčanih bolesti.

Istodobno je među osobama koje su u svojoj prehrani zamijenile konzumaciju samo četiri posto mesnih prerađevina prehranom baziranom na biljnim proteinima zabilježena 46 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka i 50 posto manja vjerojatnost da će umrijeti od raka.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno