Pratite nas

Zanimljivosti

Japanski znanstvenici došli do otkrića koje će promijeniti naš pogled na prehranu

Među osobama koje su u svojoj prehrani zamijenile konzumaciju samo četiri posto mesnih prerađevina prehranom baziranom na biljnim proteinima zabilježena je 46 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka!

Osobe koje konzumiraju više veganskih ili biljnih proteina mogu biti dugovječniji od onih koji ih u organizam unose iz mesa, pokazali su rezultati japanskog istraživanja, prenosi Hina.

U sklopu studije znanstvenici su kroz 20 godina pratili 71.000 odraslih Japanaca srednjih godina.

U usporedbi s osobama koje su konzumirale najmanju moguću količinu biljnih proteina, kod ispitanika koji su konzumirali najveću količinu tijekom studije je zamijećena 13 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda te 16 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od kardiovaskularnih bolesti.

Osigurava manji rizik
“Ranija istraživanja pokazala su da se veća potrošnja životinjskih proteina povezuje s povećanim brojem kroničnih bolesti i smrtnih ishoda, dok je veća potrošnja biljnih ili veganskih proteina povezivana s manjim rizikom od navedenih rezultata. No većina tih studija provedena je među pripadnicima zapadnjačke populacije u kojoj je potrošnja životinjskih proteina puno veća od konzumacije onih biljnih”, rekao je dr. Frank Hu, voditelj odjela za nutricionizam na harvardskom fakultetu za javno zdravlje T.H. Chan u Bostonu.

“U japanskom je istraživanju potrošnja biljnih proteina bila prilično visoka, a konzumacija životinjskih proteina prilično niska u usporedbi s onom u zapadnjačkim populacijama”, napisao je u e-mailu Hu, koji nije sudjelovao u studiji.

Pokazalo se da životinjski proteini nisu utjecali na dugovječnost u ovoj studiji, objavili su znanstvenici u časopisu JAMA Internal Medicine.

Za trajanja studije umrla je 12.381 osoba, od čega 5055 njih od posljedica karcinoma, 3025 od kardiovaskularnih bolesti, 1528 od bolesti srca te 1198 od cerebrovaskularnih bolesti.

Kod sudionika istraživanja koji su zamijenili konzumaciju samo tri posto crvenog mesa konzumacijom biljnih proteina tijekom dvadesetgodišnje studije evidentirana je 34 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka, 39 posto manje ih je umrlo od raka, a kod 42 posto je zabilježena manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od srčanih bolesti.

Istodobno je među osobama koje su u svojoj prehrani zamijenile konzumaciju samo četiri posto mesnih prerađevina prehranom baziranom na biljnim proteinima zabilježena 46 posto manja vjerojatnost od smrtnog ishoda od bilo kojeg uzroka i 50 posto manja vjerojatnost da će umrijeti od raka.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno