Pratite nas

Hrana i zdravlje

Čuva nas od glave do pete: 5 zdravstvenih prednosti narandže

Narandža sadrži više od 170 fitokemikalija i preko 60 flavonoida, organskih spojeva koji imaju antikancerogen učinak te usporavaju starenje stanica. Ovo voće obiluje vitaminima C, A i folnom kiselinom. Zbog svog bogatog nutritivnog sastava naranča bi svakodnevno trebala biti na našem jelovniku. Evo kako djeluje na zdravlje.

Čuva oči
Ljudi koji u svoju prehranu uvrste narandžu imaju za 60 posto manji rizik da obole od makularne degeneracije, odnosno slabljenja vida u starosti, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati objavljeni u časopisu The American Journal of clinical Nutrition.

“Čak i jedna narandža sedmično čini razliku i ima dobar učinak na vid. Flavonoidi iz narandže pomažu prevenciju bolesti”, kaže za Medical Daily epidemiolog Bamini Gopinath sa Sveučilišta Sydney.

Sprječava srčani i moždani udar
Redovita konzumacija narandže snižava rizik od kardiovaskularnih bolesti, pokazalo je istraživanje provedeno na Medicinskom sveučilištu Hamamatsu u Japanu. Za to su zaslužni vitamin C i kalij iz narandže. U studiji provedenoj 2012. i objavljenoj u časopisu Stroke: Journal of American Heart Association otkriveno je da su žene koje su svakodnevno jele narandže imale 19 posto niži rizik od ishemijskog moždanog udara.

Ublažava sindrom iritabilnog crijeva
Narandža je bogata topivim i netopivim vlaknima. I jedna i druga su bitna za zdravlje crijeva. Pacijentima sa sindromom iritabilnog crijeva dr. Patricia Raymond sa Sveučilišta Eastern Virginia u Norfolku savjetuje povećati unos namirnica bogatih vlaknima, među kojima prednjači narandža, piše portal Medical Daily.

Poboljšava funkcije mozga
Narandža obiluje folnom kiselinom koja čuva zdravlje mozga i poboljšava pamćenje. Istraživanje provedeno na Harvardu i objavljeno u časopisu Neurology pokazalo je vezu između pijenja soka od  narandže i za 47 posto smanjenog rizika od slabljenja mentalnih sposobnosti.

Obnavlja tijelo
Stručnjaci iz klinike Cleveland preporučili su da se namirnice koje su bogate vitaminom C, a među njima su i , uvrste narandže listu “super hrane” jer su jako učinkovite u prevencije infekcija te kao pomoć u zacjeljivanju rana.

Studija provedena na Sveučilištu Taths u Velikoj Britaniji pokazala je da se kod osoba koje svakodnevno uzimaju 400 miligrama vitamina C mišići brže oporavljaju nakon napornog treninga, a umor prije prolazi. U srednje velikoj  narandži nalazi se 70 miligrama vitamina C, dok veća sadrži oko 100.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Otkrivamo zdravstvene prednosti dunja!

Ako je kesten kralj jeseni, onda dunju možemo nazvati njegovom kraljicom. Ova ukusna i zdrava namirnica već se stoljećima koristi za prevenciju raka, smanjivanje krvnog pritiskaa i holesterola, jačanje imuniteta, smirivanje upala i alergijskih reakcija, kao i za mnoga druga stanja.

Poprilično fascinantno za jedan, pomalo zaboravljen, plod neatraktivnog izgleda.

Dunja je neobična voćka usko povezana s jabukama i kruškama. Ona ima maleno listopadno stablo i plod žuto-zlatne boje, koji je po konzistenciji i izgledu najsličniji kruškama. Vrijednost ovog voća kao prehrambenog proizvode datira iz daleke prošlosti kada se uzgajalo zbog svoje ornamentalne kvalitete i atraktivnih blijedo-ružičastih cvjetova. Neki povjesničari smatraju da je upravo dunja, a ne jabuka, bila zabranjeno voće u Edenu.

Kao i većina voća, dunja je bogata hranjivim tvarima poput vitamina A, B i C, vlaknima i mineralima poput kalija, bakra, selena, cinka, fosfora, kalcija, željeza i magnezija. Sadrži malo masti, a njezina bogata hranjiva vrijednost aktivno djeluje na zdravlje. Osim toga, dunja ima niz zdravstvenih prednosti koje će vas natjerati da za vrijeme sezone svojoj voćnoj salati dodate dunju.

1. Jača imunološki sustav
Kao što je već navedeno, dunja sadrži velike količine antioksidansa i vitamina, a posebno vitamina C i E. Vitamin C potiče imunološki sustav, što je prva linija obrane od patogenih organizama, virusa i bakterija u tijelu.

2. Gastrointestinalne bolesti
Vlakna prisutna u dunji mogu pomoći u sprečavanju određenih gastrointestinalnih stanja kao što su: upalna bolest crijeva (IBD), različite vrste raka i divertikulitis.

3. Prevencija raka
Rak je jedna od najčešćih bolesti današnjice i sve što može smanjiti šanse za razvoj raka obično postaje vrlo popularno. Dunja se sastoji od mnoštva antioksidansa koji su vrlo učinkoviti u neutralizaciji i uklanjanju slobodnih radikala u tijelu. Antioksidacijski spojevi prisutni u dunji izravno su povezani s manjom šansom za razvoj različitih vrsta raka.

4. Alergijske reakcije
Dunja kontrolira alergijske reakcije. Ako se nanosi u obliku gela, može biti korisna u liječenju atopijskog dermatitisa i sličnih kožnih oboljenja. Zbog visoke razine vitamina C, dunje posjeduju antialergijska svojstva i mogu se koristiti u pripremi prehrambenih proizvoda za alergičare.

5. Snižavanje krvnog pritiska
Kalij je jedan od najznačajnijih minerala prisutnih u dunji, a vrlo je bitan za održavanje normalnog krvnog tlaka i olakšavanje prijenosa tekućine u stanicama. Kalij uzrokuje opuštanje krvnih žila i arterija, čime se smanjuje naprezanje kardiovaskularnog sustavu i smanjuje se šanse za aterosklerozu te srčani i moždani udar.

6. Protuupalna svojstva
Zrela dunja zaista obiluje vitaminom C i sadrži gotovo 25% preporučene dnevne doze tog vitamina. Vitamin C pomaže u liječenju i kontroli raznih vrsta upala i poboljšanju cjelokupnog zdravlja.

7. Liječi ulkus
Sok od dunje koristan je za osobe koje pate od ulkusa jer pomaže u liječenju peptičkih ulkusa smirujući gastrointestinalni trakt.

8. Potiče cirkulaciju i zdravlje kose
Dunja se sastoji od pozamašne količine minerala poput željeza, bakra i cinka. Ova tri minerala, zajedno s ostalim elementima u tragovima, bitna su za proizvodnju crvenih krvnih stanica. Kada je proizvodnja crvenih krvnih stanica visoka, pojačava se i cirkulacija, što znači da se kisik bolje prenosi cijelim tijelom. To uzrokuje povećani protok krvi kroz kožu i vlasište, zbog čega se jača zdravlje folikule dlake i potiče njezin rast.

9. Zdravlje kože
Dunja se sastoji od veće količine antioksidansa i vitamina koji su vrlo korisni za održavanje zdrave i mlade kože. Antioksidansi pomažu u uklanjanju slobodnih radikala što direktno smanjuje pojavu bora, uklanja nečistoću i brani kožu od posljedica UV zračenja.

10. Potiče mršavljenje
Poboljšanje probave jedan je od najboljih načina da zadržite željenu težinu i ubrzate metabolizam. Visoki udio vlakana u dunji potiče bolji radi gastrointestinalnog sustava, zbog čega ćete lakše doći do željene težine, a imat ćete i više energije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno