Pratite nas

Hrana i zdravlje

Čuva nas od glave do pete: 5 zdravstvenih prednosti narandže

Narandža sadrži više od 170 fitokemikalija i preko 60 flavonoida, organskih spojeva koji imaju antikancerogen učinak te usporavaju starenje stanica. Ovo voće obiluje vitaminima C, A i folnom kiselinom. Zbog svog bogatog nutritivnog sastava naranča bi svakodnevno trebala biti na našem jelovniku. Evo kako djeluje na zdravlje.

Čuva oči
Ljudi koji u svoju prehranu uvrste narandžu imaju za 60 posto manji rizik da obole od makularne degeneracije, odnosno slabljenja vida u starosti, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati objavljeni u časopisu The American Journal of clinical Nutrition.

“Čak i jedna narandža sedmično čini razliku i ima dobar učinak na vid. Flavonoidi iz narandže pomažu prevenciju bolesti”, kaže za Medical Daily epidemiolog Bamini Gopinath sa Sveučilišta Sydney.

Sprječava srčani i moždani udar
Redovita konzumacija narandže snižava rizik od kardiovaskularnih bolesti, pokazalo je istraživanje provedeno na Medicinskom sveučilištu Hamamatsu u Japanu. Za to su zaslužni vitamin C i kalij iz narandže. U studiji provedenoj 2012. i objavljenoj u časopisu Stroke: Journal of American Heart Association otkriveno je da su žene koje su svakodnevno jele narandže imale 19 posto niži rizik od ishemijskog moždanog udara.

Ublažava sindrom iritabilnog crijeva
Narandža je bogata topivim i netopivim vlaknima. I jedna i druga su bitna za zdravlje crijeva. Pacijentima sa sindromom iritabilnog crijeva dr. Patricia Raymond sa Sveučilišta Eastern Virginia u Norfolku savjetuje povećati unos namirnica bogatih vlaknima, među kojima prednjači narandža, piše portal Medical Daily.

Poboljšava funkcije mozga
Narandža obiluje folnom kiselinom koja čuva zdravlje mozga i poboljšava pamćenje. Istraživanje provedeno na Harvardu i objavljeno u časopisu Neurology pokazalo je vezu između pijenja soka od  narandže i za 47 posto smanjenog rizika od slabljenja mentalnih sposobnosti.

Obnavlja tijelo
Stručnjaci iz klinike Cleveland preporučili su da se namirnice koje su bogate vitaminom C, a među njima su i , uvrste narandže listu “super hrane” jer su jako učinkovite u prevencije infekcija te kao pomoć u zacjeljivanju rana.

Studija provedena na Sveučilištu Taths u Velikoj Britaniji pokazala je da se kod osoba koje svakodnevno uzimaju 400 miligrama vitamina C mišići brže oporavljaju nakon napornog treninga, a umor prije prolazi. U srednje velikoj  narandži nalazi se 70 miligrama vitamina C, dok veća sadrži oko 100.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ljuta papričica upola smanjuje rizik za srčani udar

Ako ne jedete često ljute papričice, trebali biste. Talijanski znanstvenici s instituta Neuromed objavili su da ljuta paprika, ako se redovito jede, smanjuje mogućnost srčanog udara u prosjeku za 44 posto i moždanog udara za 61 posto.

Holesterol
U istraživanju su koristili podatke 23 hiljade ispitanika tijekom osam godina, a sudionici istraživanja jeli su ljutu papriku barem četiri puta tjedno. Rezultate istraživanja objavio je stručni časopis Journal of the American College of Cardiology. Njihovo je istraživanje pokazalo korist za zdravlje koje imaju ljute papričice neovisno o načinu prehrane.

Najviše dobroga za srce i krvne žile dolazi od kapsaicina, fitotvari odgovorne za okus ljute paprike, koji pomaže u snižavanju kolesterola, a može blokirati i ekspresiju gena povezanog s rizikom za aterosklerozu.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno