Pratite nas

Zdrav život

Kako usporiti starenje nakon 40-te: Objasnila stručnjakinja koja i u sedamdesetima izgleda sjajno

Čak i ljudi koji su fit i zdravo se hrane primjećuju promjene nakon 40-te, objašnjava Miranda Esmonde-White. Objasnila je i zašto ona izgleda tako sjajno u sedamdesetima.

Bez vježbanja ništa

Miranda Esmonde-White ne izgleda niti se kreće kao tipična 70-godišnjakinja. Bivša balerina i kondicijska trenerica sve to duguje vježbanju, ali nije ono na što bi ljudi prvo pomislili. Nema potreba za satovima aerobika, jogom ili utezima jer kako  Esmonde-White vjeruje sve to može dovesti do ozljeda i nepotrebnog stresa za zglobove, piše Today.com.

Esmonde-White dalje primjećuje da fitness oštećuje koljena ili da može doći do različitih ozljeda tijekom vježbanja.

Aktivacija cijelog tijela

Autorica bestselera “Aging Backwards” naglašava važnost istezanja niskog intenziteta u kojem se koristi 650 mišića i 360 zglobova. Esmonde-White svoju tehniku naziva Essentrics, a ima i vlastitu emisiju na “Classical Stretch” na PBS-u.

“Ljudi žele spriječiti starenje kremama i operacijama, ali mene više zanimaju temelji”, izjavila je Esmonde-White za Today. “Postoji točka preokreta za svakoga kada napuni četrdeset. Postoji odluka koju morate donijeti i to je: Hoćete li se potruditi i vježbati do kraja života kako biste zaustavili mišiće da prerano atrofiraju?”, rekla je dalje.

Možemo li kontrolirati proces starenja?

Čak i ljudi koju su fit i zdravo se hrane i rade sve što treba primjećuju da se stvari počinju mijenjati. “Sve ovisi o našim mišićima. Oni nas održavaju mladima jer se u njima nalaze mitohondriji koji sagorijevaju gorivo koje nam daje energiju. Svaki put kad se krećemo moramo stvoriti energiju da se to dogodi. Mitohondrije se probude i sagorijevaju gorivo”, rekla je dalje za Today.

“Ali ljudi toliko sjede. Kada ne zovete mitohondrije da stvore energiju, umorni ste, ne želite vježbati. Ali morate shvatiti da vam vježbanje daje energiju, a ne da vas troši”, dodaje.

Najbolji način vježbanja

“Bilo koje vježbanje je bolje od toga da ništa ne radite, ali mnogi ljudi stariji od 40 godina pretjeruju i ozlijede se. Često se govori ‘bez boli, nema dobiti’ što je krajnje smiješna, glupa i neodgovorna mantra”, objašnjava te dodaje. “Zašto biste trenirali kao atletičar ako niste i ne živite život atletičara? Trebamo trenirati i biti na sredini svojih mogućnosti, ne na rubu kao balerina ili nogometaš”, kaže dalje.

Istezanje cijelog tijela

“Preporučujem vam dinamično istezanje cijelog tijela koje je sporo, sigurno i ne opterećuje zglobove. To se može učiniti za 22 minute. Ne stavljate nikakvu težinu na zglobove, ne držite pozu, uvijek ste u pokretu. Pokušavamo biti stalno u pokretu”, dodaje te naglašava da je fokus na produživanju mišića.

Esmonde-White ne jede meso, ali konzumira puno ribe. Također ne konzumira mlijeko te jede puno voća i povrća. “Ne brojim kalorije, ali oprezna sam kada se radi o mojoj težini. Volim slatko pa cijelo vrijeme moram paziti – to je bitka koja traje”, rekla je na kraju.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jedite veće obroke za doručak, to je tajna zdravlja i vitke linije

Jedenje obilnog doručka moglo bi vam pomoći da sagorite dvostruko veću količinu kalorija nego ako pojedete veći obrok za večerom. To bi mogao biti ključ gubitka kilograma i istovremeno zadržavanja razine šećera u krvi, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Lübeck u Njemačkoj, prenosi Daily Mail.

Njihova studija otkrila je da obilan doručak pojačava metabolizam radi termogeneze. Taj proces se odnosi na broj kalorija koje organizam potroši kako bi se zagrijalo tijelo i probavila hrana. Pokazalo se da dvostruko više kalorija troše oni koji su jeli više za doručkom nego za večerom.

S druge strane, niskokalorični doručak povećava apetit, posebno za slatkiše.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Clinical Endocrinology and Metabolism, a temelji se na laboratorijskom eksperimentu provedenom na 16 muškaraca.

Prvi dan konzumirali su niskokalorični doručak i visokokaloričnu večeru, a drugi dan obrnuto.

Termogeneza je bila 2,5 puta veća kada se visokokalorični obrok jeo ujutro. Taj proces zagrijavanja važan je zbog probave i transporta krvi. Različito vrijeme jedenja obroka utječe na to koliko kalorija tijelo koristi da bi se taj proces odradio.

Studija je također pokazala da je koncentracija šećera u krvi i inzulina nakon jela manja nakon doručka u odnosu na večeru. Isto tako, oni koji su jeli niskokalorični doručak, žudjeli su za slatkim.

Ova studija također je dokazala da najveći obrok treba biti ujutro, a najmanji navečer.

– Jedenje više hrane za doručak umjesto za večeru može spriječiti pretilost i visok šećer u krvi – kaže dr. Richter, neurobiolog sa Sveučilišta Lübeck. Dodaje kako bi takav način prehrane trebali uvesti pretili, ali i zdravi ljudi.

Studija iz 2017. godine u kojoj su se proučavale prehrambene navike 50.000 ljudi, otkrila je da obilniji doručak, srednji ručak i mala večera dovodi do nižih indeksa tjelesne mase (BMI). Profesorica Daniela Jakubowicz, autorica knjige ‘Veliki doručak’, kaže da se oni koji jedu obilnije ujutro, osjećaju zadovoljnije, a to sprečava grickanje tijekom dana.

I druga studija profesorice Jakubowicz otkrila je da je konzumiranje čokolade ujutro spriječio žudnju za slatkom hranom kasnije.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno