Pratite nas

Zdrav život

Kilogrami, zbogom: Sedam starih pravila prehrane koja garantiraju vitku liniju

Ayurveda ili “znanost o životu” naziv je za kolekciju znanja o zdravlju i liječenju za koju su zaslužni indijski redovnici koji su prije više od 5000 godina svakodnevno radili na očuvanju svog zdravlja. Uz pomoć ajurvedskih pravila prehrane možete si olakšati proces mršavljenja i garantirano se riješiti tvrdoglavih kilograma.

1. Započnite dan vodom i limunom.

O blagodatima ispijanja vode s dodatkom limuna natašte sve se zna. Ayurveda također preporučuje njezino ispijanje uz napomenu kako voda ne smije biti hladna ili topla, nego isključivo sobne temperature.

2. Uključite svih šest okusa u glavni obrok.

Ayurveda hranu dijeli na šest okusa: slatko, kiselo, slano, gorko, oporo i trpko. U glavnom obroku tijekom dana trebali biste obuhvatiti namirnice sa svih šest okusa. Tijelo svakodnevno ima potrebu za svih šest okusa, pa na taj način sami sebi osiguravate osjećaj sitosti i nećete imati potrebu za prejedanjem jer ćete se osjećati kao da su vam sve prehrambene potrebe utažene. Osim toga, kombiniranje svih okusa potiče osjećaj zadovoljstva i pokreće probavu.

3. Jedite hranu koja vašu došu dovodi u balans.

Ayurveda je bazirana na tri doše, psihofizičke energije koje kontroliraju funkcije tijela. Svaka osoba u sebi ima sve tri doše, ali obično jedna ili dvije dominiraju. Saznajte koja je vaša doša i pročitajte sve o namirnicama koje vam odgovaraju i koje morate izbjegavati.

4. Fokusirajte se na sezonske, svježe i lokalne namirnice.

Svako godišnje doba donosi nam obilje raznolikog voća i povrća u kojem možemo uživati. Ayurveda preporučuje da jedemo sezonski. To znači da u prosincu ne smijemo u trgovini posegnuti za jagodama iz uvoza, nego bismo trebali pričekati sredinu proljeća i mjesec svibanj, kada je njihova sezona. Iako ponekad svi koristimo smrznuto povrće ili voće jer si tako olakšavamo pripremu hrane, većinom bismo ipak trebali jesti svježe namirnice i po mogućnosti lokalne proizvodnje.

5. Uključite đumbir u svakodnevnu prehranu.

Čaj od đumbira prije velikih obroka ili komadić đumbira koji samo trebate sažvakati i progutati učinit će čuda za vaš metabolizam i probavu. Poznato je da đumbir pomaže u mršavljenju, eliminira masnoće iz organizma te olakšava i ubrzava probavu.

6. Ne zaboravite na začine.

Uvedite u prehranu začine koji pomažu kod mršavljenja poput kurkume, kumina i korijandra. Tako ćete svoju hranu obogatiti okusima i još više uživati u njoj, a istovremeno raditi na tjeranju opasnih masnoća iz organizma.

7. Jedite raznovrsno.

Kako biste se osjećali sito i zadovoljno, hrana mora biti avantura. Isti okusi i namirnice u svakodnevnoj prehrani stvaraju monotoniju zbog koje lakše posežete za grickalicama i ostalim nezdravim namirnicama kako biste nadoknadili ono što vam nedostaje. Međutim, to ne možete dobiti iz nezdrave prehrane, nego isključivo iz zdrave i raznovrsne prehrane.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Top devet namirnica koje je pametno jesti prije treninga

Tijekom rada od kuće zbog pandemije korona virusa, važno je više nego ikad da zdravlje stavimo na prvo mjesto. To uključuje hranu koja jača imunitet, uzimanje vitamina i odmor, piše Fabfitfun.

Ako je vježbanje dio vašeg uobičajenog dnevnog režima, počnite s konzumiranjem hranjivih namirnica, koje će vam pomoći tijekom i nakon treninga.

Prije nego što počnete grickati svoju užinu prije vježbanja, znajte da je vrijeme sve. Ako vježbate kasnije tokom dana, bilo bi idealno pojesti mali obrok, otprilike dva sata prije vježbanja, što će vašem tijelu pružiti dovoljno vremena da probavi obrok prije treninga. To može biti mješavina dobrih masti, proteina ili ugljikohidrata. Uz to, možete i umanjiti veličinu obroku kojeg jedete prije vježbanja, ali svakako treba pojesti nešto u manjim količinama.

Ovih devet namirnica bi bilo dobro konzumirati prije treninga:

Nemasni proteini

U nemasne proteine spadaju piletina, puretine, jaja, losos, bakalar, list i tuna. Prije treninga možete pojesti malo piletine što je savršeno za izgradnju mišićne mase, a puretina je lako probavljiva.

Jaja

Jaja su sjajan, brz obrok koji možete upariti s bijelom rižom i povrćem. Jaja su odlična alternativa proteinima ako ne želite piletinu ili puretinu.

Hljeb od cjelovitih žitarica

Izvrstan izvor složenih ugljikohidrata, hljeb od cjelovitih žitarica potaknut će vaše vježbanje na bolje. U osnovi, čitavi ugljikohidrati nisu uvijek neprijatelji, već izvor energije. Možete hljeb premazati i sa kikiriki maslacem.

Smeđa riža

Još jedan odličan oblik ugljikohidrata i vitamina B, smeđa riža može biti pomalo ‘dosadna’, pa razmislite o ovom u paru s proteinima i povrćem.

Banane

Banane su ispunjene ugljikohidratima i kalijem, što ih čini savršenim za podršku, funkciju mišića i živaca. U banani možete uživati ​​uz obrok ili spremiti za užinu prije treninga.

Zobene žitarice

Zob je puna vlakana i polako otpušta ugljikohidrate u mišićni sustav vašeg tijela. Otpuštanje ugljikohidrata omogućava da održavate energiju tijekom vježbanja. Također sadrži vitamin B, koji pomaže pretvoriti ugljikohidrate u energiju.

Slatki krompir

Drugi izvor ugljikohidrata. To je škrob, koji vašem tijelu daje energiju koja mu je potrebna tijekom vježbanja.

Grčki jogurt i suho voće

Bolje zajedno, sjajno i odvojeno. Ovaj tim kombinira ugljikohidrate i proteine ​​za snažan međuobrok. Protein u jogurtu zapravo pomaže u sprečavanju oštećenja mišića, jer se bjelančevine u jogurtu čuvaju malo duže, dok se zna da se ugljikohidrati u voću brzo razgrađuju. Ovo je savršeni zalogaj ako trebate jesti sat vremena prije vježbanja.

Juha od telećih kostiju

Juha od telećih kostiju s dodatkom masti je lako probavljiva, a izvrsno djeluje i na zdravlje crijeva. Možete ju jesti prije ili poslije treninga, a odlična je zamjena elektrolita

Voda

Pijte vodu i hidrirajte se za učinkovitu vježbu. Čak i dok radite, zaustavite se na stroju za vodu po šoljicu vode svakih 15 do 30 minuta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno